نتانیاهو: منتظر پیوستن دیگر کشورهای عربی هستیم

فارس نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی گفت که این رژیم در انتظار پیوستن دیگر کشورهای عر بی به دایره صلح با تل‌آویو است.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی درباره توافق با امارات گفت که این توافق، اولین موافقت‌نامه صلح میان این رژیم و یک کشور عربی طی 26 سال گذشته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «توافق با امارات بر اساس صلح در برابر صلح بوده و این توافق به نفع روند صلح بوده و باعث تقویت صلح واقعی با فلسطینیان خواهد شد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «عقب‌نشینی به مرزهای 1967 بر اساس توافق با امارات باعث تضعیف اسرائیل نخواهد شد و در انتظار پیوستن دیگر کشورهای عربی به دائره صلح با اسرائیل هستیم.»

نتانیاهو اضافه کرد: «امارات و اسرائیل از ثمره صلح کامل و آشکار در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت، انرژی، بهداشت و امنیت بهره خواهند برد.»

وی افزود: «صلح با امارات تحولی تاریخی بوده که باعث به پیش بردن صلح با جهان عرب خواهد شد.»

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    فعلا چاره ای ندارید. باید با تنفس مصنوعی اعراب به بقای خود ادامه دهید. اما این هم دیر یا زود از کار می افتد. فقط و فقط منتظر باشید.