۸ هزار طرح مشاغل روستایی عشایری در چهارمحال و بختیاری فعال شد

ایرنا نوشت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با جذب ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، هشت هزار طرح در استان به مرحله اجرا رسید.

حفیظ‌الله فاضلی  در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: تمامی تسهیلات اختصاص یافته در مسیر هدف طرح هدایت شده و انحراف در تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری در استان کمتر از هفت درصد است.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش‌های موجود ۳۲۹ هزار نفر جمعیت فعال در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر شاغل هستند.
فاضلی، آمار رسمی تعداد بیکاران استان را ۴۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش ۱.۱ درصد نرخ مشارکت اقتصادی در استان در سال گذشته، اما نرخ بیکاری استان از ۱۷.۴ درصد در پایان سال ۹۷ به ۱۵.۳ درصد کاهش یافت که این مهم متاثر از طرح‌های اشتغالزایی دولت بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور مجوز برای اجرای یک هزار و ۱۰۰ شغل خانگی در استان خبر داد و گفت: تمامی تسهیلات اختصاص یافته به استان در حوزه مشاغل خانگی جذب شده است.
وی در ادامه از حمایت‌های صورت گرفته در خصوص کارگران آسیب‌دیده از شیوع کرونا، اظهار داشت:سه هزار کارگر آسیب‌دیده از کرونا در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
فاضلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد سه هزار کارگر آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا هستند.
وی افزود: همچنین ۲۱۰ هزار خانوار در استان از یارانه کمک‌معیشتی برخوردار هستند.
گفتنی است، ۱۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته ایجاد شد که نسبت به هدفگذاری پیش‌بینی شده از ۳۰ درصد رشد برخوردار شده است.
اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر و مشاغل خانگی بخشی از اقدامات دولت در کاهش نرخ بیکاری طی سال‌های گذشته به شمار می‌رود.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =