این چهار منطقه در تهران بیشترین سهم شکایات محیط زیستی را دارند

ایسنا نوشت: معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به ضرورت بررسی شکایتهای محیط زیستی، گفت: براساس بررسی بعمل آمده از شکایت های محیط زیستی واصله چهار ماهه ابتدای سال جاری، بیشترین شکایت ثبت شده مربوط به مناطق ۳ ،۱۸، ۱۹ و ۲۱ تهران بوده است.

 فاطمه برنا با بیان اینکه طبق بررسی آمارها در این رابطه، آلودگی های هوا و صوت بیشترین سهم در میزان آلودگی مناطق ۲۲ گانه تهران را به خود اختصاص داده است، اظهارکرد: پسماند و ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر موضوعات مورد شکایت شهروندان در این مدت بوده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مشاغل و صنوف مزاحم مانند آبکاری ها به عنوان یکی دیگر از عوامل آلوده کننده محیط زیست تهران محسوب می شوند و ساماندهی آنها بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: از اینرو مکاتباتی با شرکت ساماندهی مشاغل شهر برای حل معضل ناشی از فعالیت این واحدها انجام گرفته است.

برنا خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط و همچنین نقش مؤثر بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در این امور به نتیجه مطلوب و مدنظر برسیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در بررسی های انجام شده برای تعدادی از واحدهای آلاینده اخطاریه زیست محیطی صادر شد، گفت: پس از پایان مهلت مندرج در اخطاریه و در صورت عدم رفع آلودگی با پیگیری های حقوقی با واحد متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، برنا در پایان تصریح کرد: در پاره ای از شکایات همچون نشت فاضلاب و آلودگی آب نیز پس از بررسی اولیه توسط کارشناسان محیط زیست، موضوع برای اقدام قانونی به شرکت آب و فاضلاب اعلام و پیگیری لازم انجام می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =