مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری روز جهانی عکاسی را به هنرمندان عکاس تبریک گفت

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ۱۹ آگوست امسال مصادف با ۲۹ مرداد روز جهانی عکاسی را به هنرمندان عکاس و عکاسان خبری تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  گفت:باید قدردان هنر هنرمندان بود ازجمله هنر مندانی که با عشق وظرافت ،زیباترین صحنه ها را در قالب قابی به نام عکس ماندگار می کنند .عکسهای هنرمندانه ای که حکایت از روح خلاق هنرمندان  عکاس دارد. روز جهانی عکاسی را به همه علاقمندان هنر عکاسی به ویژه عکاسان چهارمحال و بختیاری  تبریک می گویم.
۱۹آگوست ، امسال مصادف با ۲۹مرداد ماه ۹۹، در تقویم بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز جهانی عکاسی نامگذاری شده است.  شورای عکاسی بین‌المللی هند نخستین نهادی بود که در سال ۱۹۹۱ این روز را به طور رسمی جشن گرفت.
از آن تاریخ به بعد، هر سال کشورهای بیشتری ۱۹ اوت را به عنوان «روز جهانی عکاسی» در تقویم‌ های خود ‌گنجانده‌اند.
داستان ۱۹ اوت از این قرار است که یک هنرمند فرانسوی موسوم به «لوئی داگر» در سال ۱۸۳۷ به فناوری‌ای دست یافت که تصویری پایدار بر صفحه‌ نقره‌اندود ثبت می‌کرد. او فناوری خود را داگروتیپ نامید که در تاریخ عکاسی بعنوان نخستین شیوه‌ی عملی ثبت تصویر شناخته می‌شود. به دنبال این اختراع، آکادمی علوم فرانسه، در ژانویه ۱۸۳۹ داگروتیپ را بعنوان یک اختراع فنی به ثبت رساند. سپس دولت فرانسه، در ۱۹ آگوست ۱۸۳۹ از داگر خواست تا جزئیات فنی داگروتیپ و چگونگی کارکرد این فرایند را برای عموم شرح دهد.
این نخستین رونمایی عکاسی برای عموم مردم بود و دولت وقت فرانسه، در آن روز، اختراع جدید یعنی «عکاسی» را بعنوان هدیه‌ای رایگان به تمام جهان اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =