۱۳قرارداد واگذاری راکد در شهرکهای صنعتی قزوین فسخ شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳قرارداد واگذاری حق بهره برداری راکد در شهرکها و نواحی صنعتی استان فسخ شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمیدرضا خانپور، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای فعال سازی قراردادهای واگذاری صنعتی و حق  بهره برداری راکد از ابتدای سال جاری تاکنون دو جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران برگزار شده که در این جلسات ۴۷پرونده قرارداد واگذاری راکد و نیمه فعال مورد بررسی حقوقی قرار گرفت.
خانپور با اشاره به مهلت اعطا شده به سرمایه گذاران اظهار کرد:  ۳۴سرمایه گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که زمان مقرر آنها برای ساخت و اجرای طرح‌های تولیدی خود به پایان رسیده بود، برای اجرای تعهدات  قراردادیشان در اراضی واگذار شده مهلت دوباره گرفتند. و این سرمایه گذاران با ارایه دلایل خود در عدم اقدام برای اجرا و احداث واحدهای تولیدی مورد نظر، درخواست مهلت دوباره برای اجرای طرح های خود را داشتند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین افزود: از ۴۷پرونده بررسی شده، ۱۳مورد به فسخ قطعی منجر شده، چهار هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرکهای تقاضامحور آزادسازی و خلع ید شده و در راستای جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری است.
خانپور تصریح کرد: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین فسخ می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه برای آماده سازی اراضی در شهرک‌های صنعتی به منظور استقرار واحدهای تولیدی از اعتبارات دولتی هزینه شده است، افزود: سرمایه گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه اندازی واحدهای تولیدی اقدام نمی کنند، منابع صرف شده در این اراضی را اتلاف می کنند بنابراین در صورت عدم اجرای تعهدات در مهلت های تعیین شده شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت و ساز و عملیات اجرایی، این اراضی از آنها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واگذار می شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان افزود: در سال جهش تولید و در راستای فعال سازی قراردادهای راکد و تاکید بر آزاد سازی اراضی خلع ید شده و واگذاری آن به سرمایه گذاران جدید و احیای واحدهای تولیدی و طرحهای صنعتی راکد در شش ماهه دوم سال جاری سه جلسه دیگر تشکیل می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =