نشست خبری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه

قباد مبشری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت است که در این خصوص در سال گذشته ۳۰۳۱ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار ۱۰۰میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ نشست خبری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه در خصوص گزارش عملکرد این نهاد در سال جاری و همچنین مرحله دوم رزمایش ایران همدل برگزار شد.
قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تقدیر از خبرنگاران به خاطر همراهی با این نهاد، گفت: رسانه‌ها در حمایت از کمیته امداد و جلب اعتماد عمومی نقش برجسته‌ای دارند و می‌توانند همراهان خوبی برای این نهاد باشند.
وی تصریح کرد: کمیته امداد نهادی است که از بدو تأسیس نظام جمهوری اسلامی برای کمک به محرومان تأسیس‌شده و از آغاز تاکنون خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم و به‌خصوص نیازمندان در حوزه‌هایی مانند اشتغال و خودکفایی، حمایت، مسکن و فرهنگی ارائه داده است.
مبشری فعالیت‌های کمیته امداد را متنوع برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت است که در این خصوص در سال گذشته ۳۰۳۱ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار صد میلیارد تومان برای مددجویان ایجاد شد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴۱ طرح اشتغال بااعتبار ۱۸ میلیارد تومان برای نیازمندان اجراشده و امیدواریم که تا پایان سال جاری این تعداد به پنج هزار طرح برسد.
مبشری آمار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ۴۵ هزار خانوار عنوان و بیان کرد: هم‌اکنون ۲۵ درصد جمعیت استان به تعداد ۱۱۴ هزار و ۴۹۲ نفر از حمایت کمیته امداد برخوردار هستند.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع جمعیت تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ هزار ۹۹۷ خانواده مددجوی عادی یعنی کسانی که دارای شرایط تحت حمایتی ازجمله زنان سرپرست خانوار، ایتام و افراد ۶۰ سال به بالا هستند و مابقی مددجویان تبصره ۱۴ هستند که به خاطر شرایط بد اقتصادی تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه جمعیت زیادی تحت حمایت این نهاد در استان هستند و این آمار کمی نیست، گفت: اگر فقری به وجود آمده وظیفه کمیته امداد است که به یاری بشتابد و با ایجاد اشتغال و یا کمک‌های حمایتی به فریاد نیازمندان برسد اما برای ریشه کردن فقر در جامعه نیاز به همکاری همگان است.
وی به بحث منابع کمیته امداد اشاره و بیان کرد: بخشی از درآمد این نهاد دولتی و بخش وسیعی از طریق مشارکت‌های مردمی ازجمله صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و حامیان ایتام و جشن‌های و برنامه‌های مردمی این نهاد به دست می‌آید و برای نیازمندان هزینه می‌شود.
مبشری دیگر برنامه‌های این نهاد را خدمات عمرانی، فرهنگی، درمان کمک به سوءتغذیه کودکان و سایر موارد عنوان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۷۸ هزار درخواست به کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف ازجمله کمک‌های موردی، تسهیلات قرض‌الحسنه، درمان و جهیزیه به این نهاد واردشده و همه پاسخ‌های مناسب را دریافت کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع بیماری کرونا در کشور و به‌تبع آن در استان اشاره و تصریح کرد: در این خصوص از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تاکنون به بیش از ۸۹۰۰ خانواده نیازمند کمک شد که ۹۵ درصد غیرتحت پوشش بودند و در این زمینه بیش از سه میلیارد تومان به خانواده‌های غیرتحت حمایتی کمک شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان اطعام حسینی اشاره و یادآور شد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان بنانهاده شد که در مرحله اول این طرح در ماه مبارک رمضان ۱۵۳ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۳۳ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.
مبشری تصریح کرد: مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان اطعام حسینی نیز از عید غدیرخم در استان آغازشده و تا پایان ماه صفر برای دریافت کمک‌ها و نذورات مردمی جهت کمک به افراد نیازمند ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌ها و نذورات غیر نقدی خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری تحویل دهند، تأکید کرد: شماره‌گیری  کد دستوری #۰۷۴۸۸۷۷ یکی دیگر از راه‌های جمع‌آوری نذورات مردمی در مرحله دوم رزمایش ایران همدل و اطعام حسینی است.
مبشری در پایان از اصحاب رسانه دعوت کرد تا بااطلاع رسانی درست و به‌موقع کمک‌کار کمیته امداد درراه خدمت به نیازمندان و به‌خصوص در مرحله دوم رزمایش ایران همدل باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =