کرونا، تعداد حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری را در ارومیه به ۴۸ حوزه افزایش داد

فرماندار ارومیه گفت: کنکور امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا و در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ۴۸ حوزه آزمونی شامل دانشگاه‌ها و مدارس این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علیرضا ملامحمدی زاده افزود: در این حوزه ها، ۱۹ هزار و ۷۰۹ داوطلب با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد، ۱۱ هزار و ۴۴۰ نفر زن و هشت هزار و ۲۶۹ نفر مرد هستند.
وی اضافه کرد: زمان این آزمون نیز نسبت به سال های گذشته طولانی شده به طوری که امروز، چهارشنبه داوطلبان گروه هنر، روز پنجشنبه داوطلبان گروه علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی، روز جمعه داوطلبان گروه علوم تجربی و روزشنبه هم داوطلبان گروه زبان با هم رقابت می کنند.
فرماندار ارومیه ادامه داد: از کل داوطلبان نزدیک به ۹۰۰ نفر در گروه هنر و نزدیک به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در گروه زبان رقابت خواهند کرد که به علت کم بودن تعداد داوطلبان، این آزمون ها در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
ملامحمدی زاده گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی نیز افزون بر ۲ هزار نفر طی سال جاری در ارومیه به رقابت می پردازند که آزمون آنان در دانشگاه ارومیه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار خواهد شد.
وی افزود: در گروه علوم انسانی نیز بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر در ۱۱ حوزه آزمونی و حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در گروه علوم تجربی با حضور در ۳۲ حوزه آزمونی با هم رقابت خواهند کرد.
 وی بیان کرد: امسال از ظرفیت مدارس نیز برای برگزاری کنکور استفاده شده تا بیشترین فاصله اجتماعی رعایت شود.
فرماندار ارومیه اظهار کرد: علاوه بر آن، گندزدایی های لازم به صورت مستمر در حوزه های آزمونی انجام می گیرد و داوطلبان موظف هستند همه پروتکل ها را که پیشتر در اختیار آنان گذاشته شده، رعایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =