آغاز عملیات ساخت پد بالگرد در محور یاسوج -دهدشت

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات ساخت پد بالگرد در محور یاسوج دهدشت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد: محسن جلیل در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: آغاز کار ساخت پد بالگرد در محور یاسوج به دهدشت، با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران در منطقه محروم گردنگاه لوداب انجام شد.

جلیل ادامه داد: با توجه به اینکه این مکان نزدیکترین نقطه به روستاهایی است که با مراکز درمانی اطراف بیش از ۲ ساعت فاصله داشته و یکی از محل های پر ماموریت اورژانس ۱۱۵ به خصوص ماموریت های اورژانس هوایی می باشد و با توجه به وجود پایگاه اورژانس هوایی در استان نیاز به احداث پد جهت نشستن و برخاستن بالگرد امری ضروری و واجب به شمار می آید.

وی ابراز داشت: سال گذشته در روستاهای مجاور در منطقه گردنگاه لوداب سه مورد ماموریت جهت نجات خانم باردار به مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد که با کمک تکنسین های اورژانس ۱۱۵ به خصوص تکنسین های اورژانس هوایی، هر سه ماموریت با موفقیت به پایان رسید.

جلیل ادامه داد: با توجه به وجود مناطق صعب العبور در سطح استان و شرایط بد اقلیمی جهت دسترسی بیماران و مصدومین به اورژانس ۱۱۵، عملیات امدادرسانی به صورت زمینی مقدور نبوده و نیاز به پد جهت بالگرد در کلیه این مناطق احساس میگردد، هم چنین طی پیگیری های مکرر مرکز اورژانس ۱۱۵ استان، خوشبختانه در تابستان امسال اقدامات و هماهنگی های لازم جهت احداث پد بالگرد در این مناطق صورت پذیرفته است.

جلیل با بیان اینکه این دومین گام در جهت احداث پد می‌باشد، گفت: اولین عملیات احداث و ساخت پد جهت بالگرد در سطح استان در منطقه رودریش آجم از توابع بخش دیشموک بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =