استاندار همدان: در روزهای تاسوعا و عاشورا محدودیت تردد اعمال شود

استاندار همدان گفت: با توجه به احتمال افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات پیش‌رو، برای پیشگیری از شیوع کرونا، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی محدودیت تردد به سمت اماکن گردشگری به صورت مقطعی اعمال شود.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی در ستاد استانی هماهنگی و مقابله با ویروش کرونا گفت: کمیته اجتماعی و بازرسی سازوکاری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در تعطیلات پیش رو در نظر بگیرد و در صورت ضرورت به صورت مقطعی راه‌ها را مسدود کند.

وی اعمال محدودیت تردد را به واسطه حفظ سلامت مردم دانست و افزود: همدان یک شهر مسافرپذیر است بنابراین پروتکل‌های بهداشتی باید از  سوی کسانی که همدان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند رعایت شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تلاش کادر درمان روند ابتلا به بیماری در همدان کاهشی شده است

شاهرخی اظهار داشت: میزان مبتلایان به ویروس کرونا از ۷۰ نفر به ۶ تا ۱۰ نفر در روز کاهش یافته و این به معنای عبور از پیک کرونا است که باید این وضعیت را با تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت‌ها حفظ کرد.

وی اضافه کرد: با وجود تغییر وضعیت اغلب شهرستان‌ها اما همچنین شهرستان تویسرکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که باید چرایی تداوم این وضعیت در این شهرستان توسط اعضای کمیته اجتماعی و بهداشت درمان آنالیز و کانون آلودگی رفع شود.

استاندار همدان یادآور شد: اوج عزاداری‌های مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است بنابراین همه دستگاه‌ها و کمیته‌ها باید سازمان تبلیغات اسلامی همدان را در برگزاری مناسب این آیین مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی یاری دهند.

شاهرخی تصریح کرد: وقتی رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت تبعیت و رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کردند منویات معظم له فصل الخطاب است بنابراین نباید اجازه داد افرادی سلامت مردم را به مخاطره بیاندازند.

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه بی توجهی به مسائل بهداشتی قبل از بروز هر گونه تخلفی باید کارهای پیشگیری صورت بگیرد و در صورت تکرار تخلف و بی توجهی به توصیه و تذکر، فرد متخلف به مرجع قضایی معرفی شود.

استاندار همدان تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برگزاری آیین عزاداری در فضای بسته ممنوع است بنابراین فرقی نمی کند ارتفاع این مکان مسقف چه میزان بوده یا این مکان مصلی یا حسینیه باشد.

شاهرخی با بیان اینکه کنکور در همدان به نحو مطلوب برگزار شد اظهار داشت:  ۲۹ هزار و ۷۷۵ داوطلب در پنج گروه و در چهار روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون شرکت کردند.

وی با تبریک یکم شهریور روز پزشک به کادر سلامت و درمان، به نمایندگی از جامعه پزشکی از تلاش های رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اهدای لوح تشکر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =