اروپا در نقطه جوش

تیم های بایرن مونیخ آلمان و پاریسن ژرمن فرانسه امشب دیدار فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را در شهر لیسبون پرتغال برگزار خواهند کرد.

عرفان حاج‌بابایی: فینال عجیب ترین دوره تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بالاخره از راه رسید. فینالی که رسیدن به آن از دل کرونا گذشت و باعث شد تا مسابقات برای اولین بار و به شکلی استثنایی، از مرحله یک چهارم به بعد به شکل تک بازی و به صورت متمرکز در کشور پرتغال برگزار شود. فینالی که در یک سوی آن بایرن مونیخ مقتدر هانسی فلیک با 5 بار سابقه قهرمانی در این رقابت ها ایستاده و در سوی دیگر پاریسن ژرمن با لشگری ستاره در پی اولین جام خود در این تورنمنت است.

به بهانه دیدار سرنوشت ساز امشب مروری خواهیم داشت بر شرایط این دو تیم در آستانه فینال لیگ قهرمانان اروپا:

بایرن مونیخ؛ مقتدرتر از همیشه

نوشتن از بایرن آماده این روزها چندان کار سختی نیست. فقط کافی است به نتایجی که این تیم برای حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده نگاه کنیم. آن ها در دور حذفی طی دو بازی رفت و برگشت 7 گل به چلسی زدند و سپس فقط در 90 دقیقه، 8 بار دروازه بارسلونا را گشودند تا به شکلی غیر قابل تصور راهی نیمه نهایی شوند. سپس در مقابل لیونی که یوونتوس و منچسترسیتی را از گردونه رقابت ها کنار زده با 3 گل به برتری رسیدند و حالا با اقتدار و آمادگی کامل پا به فینالی می گذارند که در پی آن خواهان کسب ششمین عنوان قهرمانی خود در رقابت های لیگ قهرمانان هستند. مرد اول بایرن مونیخ برای فینال بی شک روبرت لواندوفسکی خواهد بود که تا اینجای تورنمنت 15 بار برای تیمش گلزنی کرده و حالا به دنبال تکرار درخشش همیشگی خود و فتح این جام مهم با باواریایی ها است.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ برای دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا: نویر-کیمیش-بواتنگ-آلابا-دیویس-تیاگو آلکانتارا-گورتزکا-توماس مولر-گنبری-پریشیچ-لواندوفسکی

مرد اول بایرن مونیخ برای فینال بی شک روبرت لواندوفسکی خواهد بود که تا اینجای تورنمنت 15 بار برای تیمش گلزنی کرده و حالا به دنبال تکرار درخشش همیشگی خود و فتح این جام مهم با باواریایی ها است.

پاریسن ژرمن؛ یا الان یا هیچوقت

پی اس جی بالاخره مزد سرمایه گذاری های کلانش را گرفت. آن ها در حال حاضر و در این فصل در نقطه ای هستند که بزرگان اروپا نظیر بارسلونا، رئال مادرید، لیورپول،یوونتوس و... حسرت آن را می خورند یعنی فینال لیگ قهرمانان اروپا. شاگردان توماس توخل که در یک چهارم تا پای حذف پیش رفتند و معجزه وار آتالانتا را کنار زدند، در نیمه نهایی به راحتی لایپزیگ را با 3 گل از پیش رو برداشتند و حالا در فینال به بایرن مونیخی رسیدند که ابتدای بازی اش مقابل لیون نشان داد که در دفاع آسیب پذیر است و حالا پاریسی ها امیدوارند تا با اتکا به این ضعف و قدرت مهارنشدنی خط حمله شان با نیمار، ام باپه و دیماریا، اولین جام قهرمانی پاریسن ژرمن در لیگ قهرمانان را تصاحب کنند و آن را به ویترین افتخارات شان در کنار 3 جام داخلی دیگر که کسب کرده اند اضافه کنند.

ترکیب احتمالی پاریسن ژرمن برای دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا: کیلور ناواس-کرر-تیاگو سیلوا-کیمپمبه-خوان برنات-مارکینیوس-وراتی-پاردس-دی ماریا-نیمار-ام باپه

بیشتر بخوانید: توهین عجیب ستاره سویا به کونته/عکس

254 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =