رئیس کل دادگستری همدان: در ده ماه گذشته ۸۸۰ زندانی در همدان مشمول عفو شدند

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: در حالی در یک بازده زمانی ۱۰ ساله تا قبل از سال ۹۸ شاهد عفو ۵۵۰ زندانی در استان بودیم، که خوشبختانه تنها در ۱۰ ماه گذشته ۸۸۰ زندانی در همدان مشمول عفو شدند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه از افزایش ۶۰ درصدی عفو زندانیان در همدان خبر داد و گفت: روند آزادی این زندانیان با تلاش بسیار مجموعه دستگاه قضا محقق شده است.

رئیس کل دادگستری همدان که به مناسبت آغاز هفته دولت و در دیدار با استاندار همدان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: تمرکز ما با توجه به بیانات ریاست قوه قضائیه برحبس‌زدایی و ارفاق به کسانی است که اصلاح شده‌اند.

وی با اعلام اینکه تلاش های خوبی هرچند با کمبود امکانات انجام شده است، افزود: برنامه‌های فرهنگی متعددی در حمایت از عفوخوردگان اجرایی می‌شود تا به خانواده‌های خود بازگردند و این رویکرد بر پایه رفتن به سمت روحیه اصلاح مجرمان و متهمان و بازاجتماعی کردن آنان است.

دکتر عدالتخواه در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضا در ۱۱ ماه حضور خود در استان پرداخت و اظهار داشت: در این مدت در پست‌های متعدد اداری و قضایی ۱۰۷ مسئولیت تغییر یافت، به گونه‌ای که در اساسی ترین تحولات شاهد تغییر هشت رئیس دادگستری از ۹ شهرستان استان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: این تغییر و تحولات بر مبنا و رویکرد برنامه تحولی ریاست قوه قضائیه مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب بود، بنابراین در انتخاب افراد جوانگرایی، تعهد، کاردانی، بهره مندی از سلامت اخلاقی و مالی و به ویژه روحیه انقلابیگری را در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه سکونت در محل خدمت یکی دیگر از شرایطی انتخاب افراد به ویژه برای رؤسای دادگستری و دادستان‌ها بود، تصریح کرد: با حضور مستمر این افراد تعامل مناسب و تنگاتنگی بین مدیران هر شهرستان ایجاد شد، ضمن آن که مردم با مشاهده مدیران دستگاه قضا در محل زندگی خود امنیت فکری بیشتری احساس کردند.

عدالتخواه از افزایش تعداد شعب دادگاه های تجدیدنظر از ۱۱ به ۱۷ شعبه، دادگاه حقوقی از ۱۰ به ۱۴ شعبه، دادگاه کیفری یک از یک شعبه به دو شعبه و دادگاه کیفری دو از ۹ شعبه به ۱۲ شعبه خبر داد و گفت: هدف از افزایش این شعبات بالا بردن کیفیت و کمیت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی برای رفاه حال مردم بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =