۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

این دغدغه رهبری را جدی بگیریم

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی
این دغدغه رهبری را جدی بگیریم

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر اعضای هیأت دولت به موضوع مهم «تولید» اشاره فرمودند؛ لازم است دولتمردان و حتی نمایندگان مجلس به صورت جدی به این دغدغه مهم مطرح شده از سوی معظم له توجه کنند.

رهبر انقلاب کلید حل مشکلات را توجه به تولید دانستند. ایشان تأکید کردند در سایه جهش تولید، موضوعاتی همچون «بهبود اشتغال»، «تقویت پول ملی»، «حل مشکلات مردم در حوزه معیشت» شکل گرفته و بسیاری از موانع از بین می‌روند.

موانعی که امروز در مسیر جهش تولید قرار گرفته باید شناسایی و برطرف شود. برای مثال بانک مرکزی می‌تواند با تمدید موضوع «تعهد ارزی» دست تولیدکنندگان که در امر صادرات نیز فعالیت دارند را باز کند.

آن دسته از واردات مواد اولیه که به هر دلیلی در گمرکات مانده‌ و ترخیص نشده‌اند نیز می‌تواند با تأمین ارز موردنیاز به چرخه تولید اضافه شده و به تولیدکنندگان کمک رسانی کند.

در سال جهش تولید تمامی دستگاه‌ها وظیفه دارند با تمام توان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند. مجلسی‌ها نیز تلاش می‌کنند با نظارت موثر خود موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان را برطرف کنند.

دولت در سال پایانی فعالیت خود باید کارهای عقب افتاده را به اتمام برساند، مجلس شورای نیز در کمیسیون «اقتصادی» و «برنامه و بودجه» تلاش خواهد کرد ضمن همکاری با دولت، در یک مسیر تعاملی با قوه مجریه؛ مشکلات تولیدکنندگان و اقتصاد کشور را برطرف کند.

* نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =