آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۳ میلیون و ۷۰۰هزار گذشت

با ادامه همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا شمار مبتلایان به آن از مرز ۲۳ میلیون و ۷۰۰هزار عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون۲۳,۷۰۴,۷۸۸  تن مبتلا و۸۱۴,۳۵۱  تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن ایــــــنــــــجــــــــا کلیک کنید.
 

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

آمریکا همچنان در صدر جدول کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد. این کشور به تازگی مجوز جدید برای درمان کرونا را صادر کرده است. روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از طرح دولت ترامپ برای دور زدن مقررات با استفاده از واکسن تولیدی در بریتانیا تا قبل از انتخابات نوامبر پرده برداشته است. یکی از گزینه ها تحت بررسی، صدور مجوز استفاده فوری مانند مورد اعلام شده در روز یکشنبه درباره پلاسما درمانی برای واکسنی است که در دانشگاه اکسفورد و شرکت دارویی  «استرازنکا» (AstraZeneca) تولید شده است. چنین مجوزی در صورت موفقیت، روند عادی برای تصویب واکسن را کوتاه می کند.

در برزیل نیز آمارها نسبت به هفته قبل روندی کاهشی داشته و آمار ابتلا و مرگ میر شاهد روندی نزولی بوده است.

در حالی که دهلی ‌نو و بمبئی نخستین کانون‌های شیوع کرونا در هند بودند، اکنون این ویروس در حال گسترش در مناطق روستایی است.  تدابیر مربوط به قرنطینه در هند- که در زمره شدیدترین تدابیر در دنیا بود- در هفته‌های اخیر به شدت تعدیل شد. از سرگیری مسافرت‌ها در این کشور با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون نفر، جابجایی ویروس را نیز تشدید کرده است.

در ایران نیز استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

دسامبر پرتلفات در آمریکا/مردم روسیه همچنان به واکسن بی‌اعتماد هستند

کوویدـ۱۹ سومین عامل مرگ در آمریکا/شمار فوتی‌های ایران به ۲۰هزار نزدیک شد

افزایش چشمگیر ابتلای کودکان در آمریکا/کاهش تلفات روزانه در ایران

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =