امضای تفاهم نامه نوآوری‌ و تجاری سازی فناوری‌های صنایع معدنی در کیش

تفاهم نامه همکاری موسسه علوم و فنون کیش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه نوآوری ها و تجاری سازی فناوری های مشترک حوزه معدن و صنایع معدنی به امضا رسید.

به گزارش خبرآنلاین از سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در مراسم انعقاد تفاهم نامه با حضور کامبیز مهدی‌زاده مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اهمیت استقبال واحدهای فناور برای استقرار در مرکز نوآوری کیش اشاره داشت و گفت: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز استقرار یافته‌اند و بیش از ۱۶۷ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرار در این مرکز هستند.

مدیر مرکز نوآوری کیش در ادامه افزود: این استقبال نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد کیش برای توسعه کسب‌ وکارهای دانش‌بنیان و فناوری است که به عنوان یک مدل منحصر به‌فرد توسعه در جنوب کشور مطرح شده است.

در ادامه این نشست، کامبیز مهدی‌زاده با بیان این‌که توسعه و ارتقای نوآوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی که یکی از ظرفیت‌های ارزشمند کشور است، یکی از مهم ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است ،افزود: همکاری‌های مشترک برای توسعه زیست‌بوم فناوری‌های معدن و صنایع معدنی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های ترویجی و تحقیقاتی این حوزه از اولویت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به کمک ظرفیت ایجاد شده بر بستر زیست‌بوم نوآوری در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزایر خلیج فارس در حوزه زمین‌شناسی و معدن خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می‌تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود.

وی همچنین در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه دائمی معدن و موزه زمین شناسی در جزیره کیش نشان دهنده ظرفیت های بالای این منطقه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تسهیل شرایط و فرآیند اخذ مجوز های مورد نیاز و تاییدیه‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی طرح های موفق و صادرات محصولات استارتاپ های معرفی شده را در دستور کار قرار داده است.

همچنین معرفی و ارزیابی طرح های فناورانه و پروژه های پژوهشی کاربردی حوزه معدن برای استقرار و بهره‌برداری از امکانات مرکز نوآوری کیش و نیز حمایت از پروژه های کاربردی با هدف توسعه فناوری های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی از دیگر وظایف این معاونت است.

مؤسسه علوم و فنون کیش نیز فضای کافی را برای راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی اختصاص خواهد داد و در برگزاری رویدادها و نمایشگاه های تخصصی مشارکت خواهد کرد و در جهت جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه برای تسهیل فرایند فروش محصولات خروجی در کنار برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت استارتاپ‌ها از دیگر وظایف این مؤسسه بر مبنای این تفاهم‌نامه همکاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =