خاطرات خوش استقلالی‌ها با فردوسی‌پور در دربی

خبرورزشی نوشت: هواداران استقلال از گزارشگران و سبک کار آن‌ها طی سالیان اخیر خاطرات بسیار جالبی دارند که بد نیست برخی از مهم‌ترین آن‌ها را به اتفاق هم مرور کنیم.

استقلال و پرسپولیس فردا شب در حالی به مصاف همدیگر خواهند رفت که این مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و همین مسئله اهمیت پخش تلویزیونی و گزارش کار را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد، چون کاملاً بدیهی است در قیاس با سایر مسابقات بر میزان مخاطبان تلویزیونی آن افزوده می‌شود. اگر چه نتیجه مسابقه داخل زمین مشخص می‌شود و ارتباطی به عملکرد گزارشگر ندارد ولی حتماً فرد انتخاب شده برای مخاطبان فوق العاده مهم است. نکته جالب توجه اینجاست که هواداران استقلال از گزارشگران و سبک کار آن‌ها طی سالیان اخیر خاطرات بسیار جالبی دارند که بد نیست برخی از مهم‌ترین آن‌ها را به اتفاق هم مرور کنیم.
گزارش عجیب
یکی از گزارش‌هایی که هنوز در خاطر برخی از هواداران استقلال باقی مانده، جدال فینال اولین دوره رقابت‌های لیگ باشگاهی پس از انقلاب است که خردادماه سال ۶۹ برگزار شد. کیومرث صالح‌نیا گزارشگر آن بازی بود و پس از به ثمر رسیدن گل دوم استقلال توسط صمد مرفاوی، به طور جدی روی آفساید بودن این گل تشکیک کرد. البته در نهایت مشخص شد تصمیم محمد فنایی کمک‌داور اول مسابقه در صحیح اعلام کردن ضربه مرفاوی کاملاً درست بود ولی هواداران استقلال تا مدت‌ها پس از برگزاری آن بازی به صالح‌نیا بابت سبک گزارشش کنایه می‌زدند. کلاً در آن مقطع استقلالی‌ها معتقد بودند این گزارشگر پرسپولیسی است.
انتقاد از کاپیتان گزارشگران
از گزارش‌های مرحوم بهرام شفیع در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ خاطراتی خوب و فراموش نشدنی در ذهن همه ما به یادگار مانده است. کاپیتان گزارشگران ورزشی ایران بارها تقابل استقلال و پرسپولیس را گزارش کرد که آخرین آن، جدال این دو تیم در بهمن‌ماه سال ۸۲ بود. البته سبک گزارش مرحوم شفیع در جدال تابستان سال ۷۴ که با برتری سه بر یک استقلال تمام شد، اصلاً به مذاق طرفداران آبی خوش نیامد و آن‌ها معتقد بودند شفیع در نیمه دوم به ویژه پس از گل فرشاد پیوس که آفساید اعلام شد، بیشتر جانب پرسپولیس را نگه داشته بود. البته انصافاً بهرام شفیع میان بازیکنان هر دو تیم استقلال و پرسپولیس از احترام ویژه‌ای برخوردار بود.
خاطرات خوش با فردوسی‌پور
طی ۳۰ سال گذشته عادل فردوسی‌پور با اختلاف فاحش بهترین گزارشگر ایران بوده و تعداد بسیار زیادی از رویارویی‌های سرخابی‌های پایتخت را نیز گزارش کرده است. اتفاقاً هواداران استقلال از برخی گزارش‌های او خاطرات بسیار خوشی دارند، چون با پیروزی‌های خاطره‌انگیزی برایشان توأم شده است. یکی از این بردها به پاییز سال ۸۲ بازمی‌گردد؛ دیداری که قبل از شروع آن بسیاری از کارشناسان معتقد بودند پرسپولیس با وجود برخورداری از بازیکنانی همچون علی دایی، کریم باقری، حمید استیلی، مهرداد میناوند و. قطعاً فاتح دربی تهران خواهد بود ولی استقلال با ارائه یک نمایش برتر (یا حداقل با ارائه یک نمایش بهتر) توانست حریف سنتی خود را با حساب دو بر یک شکست دهد. خاطره خوب پیروزی بر حریف سنتی همراه با گزارش عادل فردوسی‌پور، اسفندماه سال ۸۳ دوباره برای استقلالی‌ها تکرار شد. همان دیدار فوق العاده زیبا که آبی‌پوشان پایتخت در نهایت با گل دقیقه ۹۵ پیروز قربانی توانستند قرمزها را با حساب ۳ بر ۲ شکست بدهند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که فردوسی‌پور در پیروزی‌های خوب پرسپولیس نیز بارها گزارشگر بوده است.
جدال به یاد ماندنی با یوسفی
پیمان یوسفی گزارشگر یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین پیروزی‌های استقلال مقابل پرسپولیس بوده و از این بابت خاطره خوبی در ذهن هواداران آبی به یادگار مانده است. یوسفی آذرماه سال ۹۰ گزارشگر جدالی بود که اتفاقاً در چارچوب همین رقابت‌های جام حذفی برگزار شد و آبی‌پوشان توانستند حریف خود را با حساب ۳ بر صفر شکست داده و از گردونه مسابقات کنار بزنند؛ مسابقه‌ای که البته قبل و پس از آن حاشیه‌های بسیار زیادی بر سر زبان‌ها افتاد.
خاطره تلخ با احمدی
در کنار همه اتفاقات و خاطرات خوشی که پیرامون گزارشگران دربی و استقلالی‌ها نوشتیم، این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که هواداران آبی از گزارش محمدرضا احمدی اصلاً خاطره خوشی ندارند، چون فروردین سال ۹۵ در حالی با نتیجه ۴ بر ۲ به سرخپوشان باختند که احمدی وظیفه گزارش بازی را بر عهده داشت.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =