اکبر اکسیر با اشاره به انتشار شعرهایش به نام حسین پناهی، خواست این اشتباه اصلاح شود.


این شاعر در این‌باره به خبرنگار ایسنا، گفت: در ایام تعطیلات نوروز و پیام‌های تبریک فرارسیدن بهار، حجم بسیار زیادی از شعرهای معروف من که در مجموعه‌های شعرم منتشر شده است، به نام حسین پناهی اس ام اس شده است. البته این مسأله از سه ماه قبل یعنی اوایل زمستان شروع شده بود و تعداد زیادی از کاربران در فضای مجازی و تلفن همراه، به اشتباه، سروده‌هایی از من را به نام حسین پناهی بازانتشار دادند که ضرورت دارد این اشتباه تصحیح شود.

او در ادامه متذکر شد: خاطرم هست در مقاله‌ای از تلاش‌های خلاقانه‌ حسین پناهی در حوزه‌ سینما، تئاتر و شعر حرف زده بودم. او را هنرمندی می‌دانم که از شهرستان برخاسته بود و ‌توانست با استعدادهایی که داشت، در پایتخت در بین هنرمندان سرش را بالا بگیرد. هرچند همواره نسبت به این هنرمند اجحاف شده و مظلومیت او را می‌توان در حوزه‌ شعر و شاعری به وضوح دید و البته این را هم بگویم که به نوعی با این اتفاق یعنی ارسال سروده‌های من به نام حسین پناهی، به نوعی از این شاعر اعاده حیثیت شد و مطمئنم اگر او زنده می‌ماند، یکی از شاعران جدی و تأثیرگذار در دهه 90 بود.


اکسیر سپس با گله از ناشر شعرهای حسین پناهی، گفت: بهتر بود ناشر آثار حسین پناهی پس از رواج معرفی شعرهای من به نام حسین پناهی در فضای مجازی و اس ام اس‌ها و ایمیل‌ها، توضیحاتی را برای رسانه‌ها و جراید می‌فرستاد تا به این اشتباه دامن زده نشود. گمان می‌کنم که ممکن است این مسأله برای دامن زدن به فروش آثار حسین پناهی بوده باشد؛ اما تردید دارم که شیطنت خاصی صورت گرفته باشد و بیش‌تر به نظر می‌رسد بر اساس سهو و اشتباه است. ضمن این‌که این مسأله در فضای شعر و ادبیات ما اتفاق تازه‌ای نیست و بارها شده که سروده‌ یک شاعر به نام شاعری دیگر معرفی شده است.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142567

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن GB ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    1 0
    hala che sheri boode?
  • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    4 0
    این یعنی ظرفیت داشتن یعنی انصاف یعنی رعایت اخلاق حرفه ایی با این به ایشان اجحاف شده است وشعرهای شان به نام دیگری منتشر شده است با این حال آن را سهوی می داند در مورد شخص مرجع نظر مثبت بلکه حق اش را به جا می آورد در مورد کوتاهی ناشر فقط در همان حد لازم می گوید و ... ای کاش همه ی ما این طور بودیم و از مدار انصاف و انسانیت خارج نمی شدیم باید به این شاعر توانا تبریک گفت نه به خاطر شعرهایش که بالاتر به خاط حسن خلق اش چیزی که این روزها گم شده است.