پمپئو درباره تهران به کشورهای خاورمیانه و عرب‌ها متوسل شد/تنگ‌کردن حلقه محاصره ایران

یک رسانه ژاپنی سفر وزیر خارجه ایالات متحده به خاورمیانه را اهرم فشار واشنگتن به تهران توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه سانکی ژاپن در گزارشی با عنوان «سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه برای تنگ کردن شبکه محاصره علیه ایران» نوشت:

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا ، از روز بیست و چهارم تا روز بیست و هشتم اوت به کشورهای خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی و اسراییل سفر خواهد کرد. اسراییل و امارات متحده عربی با میانجیگیری آمریکا روز سیزدهم اوت با عادی سازی روابط میان دو کشور توافق کردند و به نظر می رسد این دو کشور با برقراری روابط دیپلماتیک در نظر دارند که محاصره علیه ایران را تنگ تر کنند. همچنین کوشنر ، مشاور ارشد و داماد رییس جمهور آمریکا ، از اواخر هفته جاری به عربستان سعودی و دیگر کشورها سفر خواهد کرد و به نظر می رسد که تحرکات دولت ترامپ هم برای تنگ تر کردن حلقه انزوای ایران صورت می گیرد.


 به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا ، مایک پمپئو علاوه بر اسراییل و امارات متحده عربی به بحرین هم سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا در اسراییل با نتانیاهو درباره نفوذ اسراییل در کشورهای همسایه و مبارزه مشترک علیه ایران مذاکره خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا با نتانیاهو درباره چین هم که تحکیم روابط اقتصادی با اسراییل را مدنظر دارد ، مذاکره کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به بحرین که گفته می شود علاقه وافری به ایجاد روابط دیپلماتیک با اسراییل دارد ، سفر خواهد کرد. روابط آمریکا و بحرین به علت استقرار فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این کشور بسیار مستحکم است.

این روزنامه با اشاره به سفر پمپئو به سودان و ایجاد پرواز هوایی مستقیم میان تل‌آویو و خارطوم نوشت: همچنین اسراییل و سودان در ماه فوریه امسال درباره بهبود روابط میان دو کشور به توافق رسیدند. عربستان سعودی که قرار است کوشنر به این کشور سفر کند ، کشور مهم در اتخاذ سیاست های آمریکا در خاورمیانه به شمار می آید. اما با این حال عربستان سعودی اعلام کرده است تا مسائل فلسطین حل و فصل نشود ، روابط دیپلماتیک با اسراییل برقرار نخواهد کرد. 

این رسانه در ادامه به سفر گروسی به تهران اشاره کرد و نوشت دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های تسلیحاتی ایران را تمدید کند و به نظر می رسد سعی دارد که فشار را از جهات مختلف علیه ایران تشدید کند. از سوی دیگر گروسی ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز بیست و چهارم ماه اوت به ایران سفر کرد. گروسی که ماه دسامبر سال گذشته به مقام ریاست مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده ، برای نخستین بار است که به ایران سفر می کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر الدین شاه IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 14
    به فرموده ئ خمینی کبیر آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند،همه این حرکات آمریکا چیز جدیدی نیست،همه جمعیت کشور های مورد ادعای آمریکا به اندازه یک استان تهران ما نیست،انشاءالله خدای متعال مکر شیطان بزرگ رو به خودش بر می گرده