مراحل نهایی ابلاغ اعتبار ۲ پروژه چهارمحال و بختیاری انجام شد

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تلاش دولت در توسعه بخش زیرساخت‌های استان گفت: مراحل نهایی ابلاغ اعتبار ۲ پروژه مهم این استان انجام شده است.

اقبال عباسی روز چهارشنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت سال‌جاری در آیین افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های شهرستان شهرکرد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته،  مراحل نهایی ابلاغ اعتبار طرح‌های انتقال آب بن به بروجن و راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد انجام شده است.
عباسی تصریح کرد: ساخت باند دوم جاده اصفهان به شهرکرد به ناغان به خوزستان در کنار جاده موجود اصفهان به بروجن به لردگان به خوزستان اهمیت راهبردی برای چهارمحال و بختیاری دارد.
وی با اشاره به اهمیت طرح پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری به ‌عنوان یکی از سه طرح موجود در کشور یادآور شد: ماندگاری مواد خوراکی پس از پرتودهی ۲ تا ۶ ماه افزایش می‌یابد و این عامل باعث می‌شود تا بتوان مواد خوراکی را در زمان مناسب با بهترین قیمت به بازار عرضه کرد.
وی گفت: بیش از دو سوم ماسک‌های تولیدی در چهارمحال و بختیاری از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون پرتودهی شده‌اند.
عباسی تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری کامل طرح‌های فولاد سفیددشت، سیمان لردگان، مسکن محرومان، ۴۶ پروژه مصوب سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری جزو مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار در استان به شمار می‌رود.
گفتنی است ، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۲۶۲ طرح با دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۴۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری و همچنین ۸۶ طرح عمرانی با سه هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود.
از این تعداد افتتاح و بهره‌برداری ۶۰ طرح با ۷۴۵ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۹۹ نفر و کلنگ زنی و ۱۴۸ میلیون ریال هزینه کلنگ زنی ۱۶ طرح با یکهزار و ۲۱۳ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال مختص شهرستان شهرکرد است.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =