مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود

مدیر کل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم کریمه اهل بیت(س) در مکان‌های روباز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از قم : حجت الاسلام محسن آمره ، با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: صبح تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۰ صبح زیارت عاشورا به صورت کامل به همراه صد لعن و صد سلام با نوای حجت‌الاسلام محمدپور قرائت می شود.

وی افزود: پس از قرائت زیارت عاشورا حجج‌اسلام بخشی و میردامادیان سخنرانی می کنند و جواد احمدی به مدیحه سرایی می پردازد، مراسم عزاداری شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمد مهدی میرباقری و مداحی حسن شالبافان برگزار می شود.

مدیر کل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های عزاداری ماه محرم در حرم کریمه اهل بیت(س) در مکان‌های روباز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

آمره گفت: روز تاسوعا و عاشورا ساعت ۱۸ حجت‌الاسلام حسین‌آبادی سخنرانی می کند و زیارت ناحیه مقدسه توسط سید علی حسینی‌نژاد قرائت می شود که عصر عاشورا حجت الاسلام شهیدی این زیارت نامه را قرائت می کند.

وی افزود: ویژه برنامه عزاداری روز تاسوعا بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی آغاز می شود و رضا ایزدی  به مدیحه سرایی می پردازد، عزاداری ظهر عاشورا نیز با مقتل‌خوانی حجج اسلام دارستانی و صادقی واعظ و مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی توسط سید علی حسینی‌نژاد انجام می شود.

مدیر کل روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: شب عاشورا از ساعت ۲۴ تلاوت قرآن و ترتیل‌خوانی سوره یاسین توسط قاریان بین‌المللی انجام می شود، زیارت عاشورا توسط جواد برزگر قرائت می شود و حجت‌الاسلام خورشیدی به ایراد سخن می پردازد و مراسم عزاداری و مرثیه‌خوانی توسط حسین حقی برگزار می شود.

آمره خاطرنشان کرد: بامداد تاسوعا و عاشورا ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح حجت الاسلام خورشیدی سخنرانی می کند و همچنین زیارت عاشورا را قرائت می کند.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =