نامه عجیب محمود احمدی نژاد باعث ردصلاحیتش در انتخابات ۱۴۰۰ می شود؟

باشگاه خبرنگاران نوشت: افرادی که برای انتخاباتی نامزد می شوند چنانچه قبلا رد صلاحیت شده باشند مشروط می توانند برای ثبت‌نام‌های آتی اقدام کنند.

شاید یک سوال برجا مانده باشد مبنی بر اینکه آیا افرادی که در گذشته سوابق نه چندان درخشان داشته و یا پیش از این رد صلاحیت شده‌اند راهی دارد که مجددا صلاحیت‌شان احراز شود؟

سوالی که برای پاسخ آن به سراغ عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رفته و او هم در پاسخ به ما گفت: افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ثبت نام می‌کنند چنانچه رد و یا تایید صلاحیت شوند منعی برای ثبت‌نام‌های آتی نخواهند داشت؛ البته اگر منظور تأیید صلاحیت‌های عمومی باشد برای تأیید صلاحیت مجدد باید مانع برطرف شود، به عنوان مثال اگر فردی محکومیت قضایی داشته باشد باید مدرک تبرئه خود را بیاورد.

حضور احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰؛ از شایعه تا واقعیت

کدخدایی بیان کرد: در حوزه‌های دیگر نیز ممکن است گزارش‌های غیر صحیحی به دست ما رسیده باشد و اگر فرد بتواند خلاف آن گزارش را اثبات کند، طبیعتاً ممکن است که در وضعیت صلاحیت او تغییر ایجاد شود.

با این حال اما به نظر نمی‌رسد افرادی که پیش از این به سبب نقض موارد قانونی رد صلاحیت شده بودند امروز نیز تغییری در نظراتشان ایجاد شده باشد. 

حضور احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰؛ از شایعه تا واقعیت

موضوعی که شاید شاهد مثال آن نامه عجیب احمدی نژاد به بن سلمان و به کار بردن الفاظی نظیر «برادر» و «عالیجناب» برای او باشد؛ امری که باعث شد روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای ادعا کند که رئیس جمهور سابق ایران در نامه به محمد بن‌سلمان، از وی به‌عنوان «مرد صلح» یاد کرده است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426131

برچسب‌ها