مشارکت و هم‌افزایی بخش خصوصی و منطقه آزاد کیش در هفته دولت

جزیره زیبای کیش در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری و افتتاح چندین طرح مهم و کلیدی در بخش های گردشگری، اقتصادی، رفاهی و به نوعی شاهد بروز جلوه‌های هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن می باشد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش،با بهره برداری از  ۱۱ طرح زیرساختی، عمرانی و گردشگری در جزیره کیش با ۲ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل به صورت مستقیم در بیستم شهریورماه توسط رئیس جمهور به نوعی شاهد بروز جلوه‌های هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی به بهترین شکل خواهیم بود و رونق و توسعه در این جزیره زیبا و مرجانی از جمله دستاوردهای سالهای متمادی بخش خصوصی و منطقه آزاد کیش است .
امروز با همت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بسیار توانمند                                                                                                                                                                      جزیره و مدیران پرتلاش منطقه آزاد کیش در این برهه اقتصادی شیوع کرونا که تمامی کشور را در بر گرفته است میتوان اذعان نمود که ارزش سرمایه گذاری های کلان در حال اجرا توسط بخش خصوصی در کیش در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است. برای درک بهتر این میزان سرمایه گذاری باید گفت این میزان سرمایه گذاری معادل یک سوم بودجه کل عمرانی کشور در سال ۹۹ است که حتی در بین بسیاری از استانهای کشورمان هم این همه حجم مناسب سرمایه گذاری بخش خصوصی امری محال و غیر قابل باور به نظر میرسد
در راستای رونق تولید، واحدهای تولیدی غیرفعال به چرخه تولید بازگردانده شده و با ایجاد شورای عالی تامین مالی در بالاترین سطح سازمانی، تامین مالی پروژه های زیرساختی و عمرانی نیمه تمام نیز کارگشایی شده است. همچنین برای پیمانکاران جزیره تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار اسنادی گشوده شده است.
تاسیس صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات و صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان هم روند جاری و پیگیری خود را طی می کند و با توسعه امکانات و زیرساختها، گردشگری کیش هر سال توانمندتر از گذشته می شود.
فهرست اقدامات تازه در زمینه گردشگری قابل اعتنا و امیدوار کننده است. اضافه شدن ۳ هواپیمای جدید به ناوگان کیش ایر، بهره برداری از یک سالن جدید همایش و کنسرت، رونمایی از اولین اتوبوس گردشگری جزیره، توسعه بومگردی دریایی و احیای نوروز دریایی خلیج فارس در جزیره کیش ، ورود ۷۰۰ دوچرخه هوشمند به ناوگان حمل و نقل پاک، گشایش نگارخانه بین المللی هنرهای معاصر، مرمت چاههای قدیمی شهر تاریخی حریره که محل صادرات آب شیرین به سایر مناطق در گذشته های دور بوده و مرمت مسجد تاریخی ماشه، نتیجه تلاشهای صورت گرفته اخیر است.
درجه بندی کلوپ های دریایی و نیز ثبت ملی یک بازار قدیمی معروف به بازار فرانسه هم از دیگر اقدامات و اتفاقهای خوب در کیش است و رشد تولید در کیش با رعایت ملاحظات زیست محیطی از برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش است. علی رغم رکود فراگیر ناشی از شیوع ویروس کرونا در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، گزارش های مستند در زمینه دستاوردهای اقتصادی در این بازه زمانی، نشانگر رشد و پیشرفت در جزیره کیش است.
براساس آمار موجود، حجم سرمایه گذاری های جدید صورت گرفته توسط بخش خصوصی در حوزه های صنعتی و غیرصنعتی در این سه ماه، ٢٨٤ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. در این مدت ۷ واحد صنعتی غیرفعال با حجم سرمایه گذاری ۵۹ میلیارد ریال مجدداً فعال شده و به چرخه صنعت بازگشته اند که این امر منجر به ایجاد ۵۹ شغل جدید در منطقه شده است. همچنین ۵ واحد صنعتی جدید با ۶۴۰ میلیارد ریال و ۱۸ میلیون دلار سرمایه گذاری در آستانه افتتاح بوده و ۱۷۳ شغل جدید را ایجاد خواهد کرد. ۴۱ واحد صنعتی نیز با ۱۶۴۷ میلیارد ریال و ۳۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در حال ساخت است که پس از بهره برداری ۵۴۹ شغل جدید در منطقه ایجاد می نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =