آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۵ میلیون و ۳۰۰هزار گذشت

با تداوم همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از مرز ۲۵ میلیون و ۳۰۰هزار عبور کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون ۲۵,۳۰۴,۹۶۸  تن مبتلا و ۸۴۸,۷۱۵ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن ایــــــنــــــجــــــــا کلیک کنید.
 

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که شمار رسمی موارد جهانی کرونا در جهان اکنون دست کم پنج برابر شمار موارد شدید آنفلوانزی ثبت‌شده در هر سال است. موارد مرگ ناشی کرونا هم از محدوده ۲۹۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ مورد مرگ مربوط به آنفلوانزا هم بیشتر شده است.شمار موارد مرگ ناشی کرونا در جهان هم به بیش از ۸۴۰۰۰۰ مورد رسیده است که با توجه به دوره پنهانی یا کمون ۲ هفته‌ای عفونت ویروسی شاخصی است که با تاخیر وضعیت شیوع را نشان می‌دهد.

آمریکا نیز همچنان در صدر آلوده ترین کشورهای دنیا قرار دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، ایالت آلاباما در آمریکا به یکی از کانون‌های شیوع بیماری کووید-۱۹ تبدیل شده است.  در این میان، تست کرونای یک هزار و دویست دانشجو از دانشجویان دانشگاه آلاباما نیز مثبت بوده است. کرونا در ایالت آلاباما تاکنون جان دو هزار و یکصد و پنجاه و دو نفر را نیز گرفته است. در این میان، تست کرونای یک هزار و دویست دانشجو از دانشجویان دانشگاه آلاباما نیز مثبت بوده است. با بازگشایی دانشگاه‌ها نگرانی درباره شیوع این بیماری در آمریکا افزایش یافته است. با آنکه مسئولان دانشگاه‌های آلاباما کوشیده اند مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و اجباری کردن پوشیدن ماسک را اجرایی کنند، اما این بیماری همچنان در مراکز اموزش عالی آلاباما در حال گسترش است. 

به گزارش نیوزویک، یک بیمار ۲۵ ساله مبتلا به کووید-۱۹ در ایالت نوادا مجدد به کروناویروس آلوده شده که اولین مورد از ابتلای مجدد به کرونا در آمریکاست.تاکنون چهار نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان مجدد به کروناویروس آلوده شده اند.

در برزیل با کاهش آمارها تعداد مبتلایان و کشته شدگان در این هفته رو به تثبیت رفته است.

اما هند که در رتبه سوم قرار دارد در مقایسه با دو کشور دیگر، آمار مبتلایان روزانه اش در سه هفته گذشته بیشتر بوده است. ناظران احتمال می‌دهند که شمار واقعی مبتلایان در این کشور به مراتب بیشتر از آمار رسمی است، زیرا آنجا تعداد آزمایش‌ها به طرز چشمگیری پایین است.هند حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد و مورد انتقاد شدید از جانب ناظران است، زیرا به گفته آنها، دولت مدت زیادی خطر کرونا را جدی نگرفته و از اعمال اقدامات پیشگیرانه خودداری کرده است.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، این انتقادها را رد کرده و مدعی شده است که دولت "از همان اوایل" محدودیت‌های شدید خانگی و مسافرتی اعمال کرده است.

روسیه که در رتبه چهارم جدول قرار دارد دوربین حرارتی مخصوص تشخیص ابتلای افراد به بیماری کرونا ساخته است که قرار است کنار نمونه های خارجی در ورودی اماکن عمومی، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و فروشگاه ها نصب شوند تا بیماران را شناسایی کنند. به گزارش پلج تایمز، این دستگاه نه تنها موارد کرونا را گزارش می دهد بلکه قادر است باکتری ها و مواد سمی را نیز شناسایی کند.

بیشتر بخوانید:

انگلیس  و آمریکا بدترین به لحاظ عملکرد/سرایت کووید ـ۱۹ از شهرها به روستاهای هند

آغاز سال تحصیلی خطرناک در آمریکا/پوتین از ثبت دومین واکسن خبر داد

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۲۴ میلیون نزدیک شد

۳۱۰۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =