بند فسخ مسی بالاتر از ارزش یوونتوس و آرسنال

مهمترین خبر این روزهای دنیای فوتبال، ماجرای جدایی لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا از این تیم است که فوتبال جهان را در شوکی بزرگ برده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیونل مسی پس از ناکامی در مسابقات این فصل لالیگا و لیگ قهرمانان و نارضایتی از سیاست‌های مدیران بارسلونا سرانجام تصمیم به جدایی از این باشگاه گرفته و به نظر می‌رسد در این تصمیم خود بسیار مصر و جدی است. شماره 10 بارسلونا حتی تمرینات این تیم را هم تحریم کرده و روز گذشته در تست کرونای بازیکنان حضور نیافت تا اخبار مربوط به جدایی‌اش بیش از قبل به واقعیت نزدیک شوند.

با این حال بند فسخ 700 هزار دلاری که در قرارداد مسی وجود دارد باعث شده کار او برای جدایی از بارسلونا سخت شود. دیروز فدراسیون فوتبال اسپانیا هم در بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد ولی وکلای ستاره آرژانتینی معتقدند این بند در حال حاضر اعتباری ندارد و مسی می‌تواند به صورت رایگان از بارسلونا جدا شود. در صورتی که حق با باشگاه بارسلونا باشد و مسی برای جدایی نیاز به پرداخت 700 هزار دلار داشته باشد، احتمالا جدایی این فوق ستاره از تیمش رخ نخواهد داد و او در این فصل هم با بارسلونا در رقابت‌ها حاضر خواهد شد. برای درک این مبلغ کافی است نگاهی به ارزش تیم‌های مختلف اروپایی بیاندازیم تا مشخص شود چه سنگ بزرگی پیش پای مسی قرار دارد.

در لیست ارزشمندترین باشگاه‌های جهان در سایت ترانسفرمارکت تیم منچسترسیتی با ترکیبی که ارزش آن بالغ بر یک میلیاردیورو است در صدر قرار دارد و تیم‌های رئال، لیورپول، بارسلونا و بایرن مونیخ پشت سر این  تیم هستند. نکته مهم در این جدول این است که تنها 10 تیم ارزشی بالاتر از بند فسخ مسی دارند و ترکیب تیم‌هایی چون اینترمیلان، آرسنال، یوونتوس و دورتموند هم پایین‌تز این مبلغ 700 میلیون یورو ارزش دارد.

از طرفی در لیست گرانترین انتقال‌های تاریخ فوتبال، انتقال 222 میلیون یورویی نیمار قرار دارد که این مبلغ هم فاصله زیادی با 700 میلیون یورویی دارد که بارسلونا برای فروش مسی درخواست کرده است. در واقع این مبلغ آنقدر زیاد است که با آن می‌توان 7 بار انتقال کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به یوونتوس را انجام داد!

در واقع با توجه به شرایط مالی تیم‌های اروپایی و ضرر مالی ناشی از کرونا و همچنین شرایط سنی لیونل مسی، بسیار بعید است تیمی چنین مبلغی یا حتی مبالغ کمی پایین‌تر را برای فوق ستاره آرژانتینی پرداخت کند و مشخص نیست داستان جدایی او از بارسا به کجا می‌رسد.

بیشتر بخوانید: نوزده بیلیون و یکصد و هشتاد میلیارد تومان پول رضایتنامه مسی!

255 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
    1 0
    مسی اگه امسالم توبارسا بمونه دوهزار هم نمیرزه باید بره