نظارت ۲۴ اکیپ بهداشتی در چهارمحال و بختیاری بر ذبح دام

نظارت بر ذبح دام توسط ۲۴ اکیپ بهداشتی در چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ اکیپ بهداشتی در ۱۰ شهرستان استان در ایام ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی بر ذبح دام نظارت نمودند.

وی افزود: با ایجاد ۱۳ اکیپ سیار و ۱۱ اکیپ ثابت نظارت بهداشتی به صورت شبانه روزی بر دام‌های قربانی صورت پذیرفت.

سلطانی با بیان اینکه اکیپ‌های سیار و ثابت با آمادگی کامل خدمات بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی را ارائه نمودند اضافه کرد: ۱۰ کشتارگاه مجاز سنتی و صنعتی دام در سطح استان فعالیت نموده اند که با رعایت تمامی ضوابط و قوانین ابلاغ شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور، به صورت مستمر ارائه خدمات ذبح بهداشتی و شرعی دام را در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به عدم هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه‌های مجاز ادامه داد: از عزاداران حسینی درخواست نمودیم تا با رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده از جمله انتقال دام‌های قربانی به کشتارگاه‌های مجاز استان از شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن افراد جدید به این بیماری جلوگیری کنند.

سلطانی در پایان گفت: توصیه‌های لازم در خصوص هرگونه رفتار مخاطره آمیز در حوزه ذبح دام به ارگان‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی داده شد و با توجه به عدم رعایت دستورالعمل‌ها با برخی افراد خاطی نیز برخورد لازم صورت گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =