۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
طلا گران شد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۵ درصد رشد به ۱۹۸۶ دلار و ۵۹ سنت رسید.

در حالی که با تقویت احتمال باقی ماندن نرخ بهره در آمریکا در نزدیک صفر برای مدتی طولانی ارزش دلار به پایین ترین رقم ۲ سال گذشته رسیده است، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم در طی حدود ۲ هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۵ درصد رشد به ۱۹۸۶ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۷۹ درصد افزایش به ۱۹۹۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

جفری هیلی تحلیلگر بازارهای مالی در شرکت اوآندا گفت: «در حالی که انتظار می رود ارزش دلار پایین باقی بماند، ما انتظار داریم قیمت طلا افزایش یابد و بار دیگر به سطح ۲۰۰۰ دلار برسد.»

قیمت جهانی طلا امروز 99/06/11

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب به پایین ترین رقم بیش از ۲ سال گذشته رسیده و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

استراتژی پولی جدید فدرال رزرو که می تواند منجر به افزایش نسبی نرخ تورم شود و نرخ بهره را برای مدتی طولانی تر در سطح صفر حفظ کند موجب کاهش جذابیت دلار برای سرمایه گذاران شده و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را بیشتر کرده است.

ریچارد کلاریدا معاون فدرال رزرو گفت، رویکرد جدید بانک مرکزی آمریکا در قبال سیاست های پولی بدان معناست که نرخ پایین بیکاری به خودی خود سبب افزایش نرخ بهره نخواهد شد.

تحلیلگران موسسه آی ان جی در یادداشتی نوشتند: «احتمال طولانی شدن دوره نرخ پایین بهره و ادامه تضعیف دلار فضایی مساعد را برای رشد قیمت فلزات گرانبها و به ویژه طلا فراهم می کنند.» نرخ پایین بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =