حمید مدرسی تهیه‌کننده مجموعه «کلاه قرمزی» می‌گوید ما با عروسکی روبه‌رو هستیم که رشد نکرده و در سنی مشخص مانده، ولی می‌بینیم در حوزه سینما و تلویزیون خانواده‌ها را هم به دنبال خود می‌کشاند.

کلاه قرمزی 90 درایام نوروز توانست بیننده‌های ثابت خود را پای گیرنده‌ها حفظ کند و حال باید دید در رقابت شبکه خانگی چه جایگاهی را به خود اختصاص می‌دهد. هفته‌نامه سروش با حمید مدرسی تهیه‌کننده این مجموعه گفت‌وگویی داشته‌ که  قسمت‌هایی از آن را می‌خوانیم.

- پدیده به اتفاقی اطلاق می‌شود که جدید و نو باشد. من فکر می‌کنم که کلاه قرمزی پدیده بوده و در حال حاضر این‌گونه تلقی می‌شود که آن پدیده همچنان زنده است، پرنشاط است و دوستانی را به این مجموعه اضافه می‌کند. کلاه قرمزی یک عروسک ابری است، اما چگونه ما او را زنده می‌بینیم... گاهی ما دنیا فنی‌زاده (عروسک گردان کلاه قرمزی) را می‌دیدیم که گوشه‌ای گریه می‌کند و با این عروسک ارتباطی بسیار نزدیک گرفته است. کلاه قرمزی عقبه‌ای موفق داشته که با مجموعه آیتم‌های سال 1371 شروع شد و توفیق آن مجموعه در میان مخاطب منجر به ساخت فیلمی سینمایی شد که در نوع خود اتفاقی بزرگ را در شمار بیننده و فروش گیشه رقم زد.

- ما با عروسکی روبه‌رو هستیم که رشد نکرده و در سنی مشخص مانده، ولی می بینیم در حوزه سینما و تلویزیون خانواده‌ها را هم به دنبال خود می‌کشاند و با سه نسل از بیننده‌ها ارتباط برقرار کرده است. تصور من این است که ورای عناصر ظاهری، تفکری نهفته که ما حصل تلاش آقایان طهماسب و جبلی است.

- آن چیزی که موفقیت‌ ما را تضمین می کند این است که شخصیت‌ها بعد از دو دهه همچنان زنده‌اند و تماشاچی دارند. به هر حال قرار است برای مردم کاری را بسازیم که مخاطب اول آن کودکان و نوجوانان هستند و نظراتشان برای ما حیاتی است. قبل از تولید تعدادی از مخاطب کودک را جمع کردیم تا بینیم با کدام عروسک‌ها بیشتر دوست دارند... این مراحل مربوط به مطالعه و پژوهش پیش از تولید است که هزینه و زمان زیادی برای آن صرف شده است.

- تلویزیون سیاست‌ها و طرح‌های خاص خود را دارد که ما با آن‌ها به خوبی آشنایی داشتیم. به هر حال آقای طهماسب یکی از اولین مجری‌های این رسانه هستند و می‌دانند دو سویه بین رسانه و این دو عزیز است و چیزی که ما فقدان آن را در همان ابتدای کار حس کردیم فقدان شادی و نشاط در میان قشر کودک و نوجوان بود.

- ساخت این عروسک‌ها نیز اتفاقی نیست. ایرج طماسب ساعت‌ها با مرضیه مجبوب روی هر یک از شخصیت‌ها صحبت کرد که سن، قد، لهجه، تن صدا و دیگر خصوصیات این‌ها چگونه باید باشد. سال 88 شخصیت پسر عمه‌زا را داشتیم که با صدای محمدرضا هدایتی حرف می‌زد که برخی مواقع از کلاه قرمزی سبقت می‌گرفت.

- بلیت «کلاه قرمزی» در سال 1372 به مبلغ هفتاد تومان فروش رفت که در زمان خود فروش خوبی بود و پرفروش‌ترین فیلم سال شناخته شد. امسال نیز فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» بعد از یک سال‌و‌نیم تلاش مراحل آغازین تولید خود را پشت‌سر می‌گذارد که کاری است موزیکال و موسیقی آن توسط آقای علیقلی ساخته شده و امیدواریم امسال در جشنواره کودک یا در نیمه دوم سال 90 اکران شود.

- آقایان طهماسب و جبلی و همچنین من هیچگاه درخصوص جزئیات فیلم‌ها صحبت نکرده‌ایم؛ تا این نو بودن در اکران کشف شود و سپس در مطبوعات تحلیل شود.

- «کلاه قرمز» جدید نسخه سوم سینمایی ماست و فکر می‌کنم پرزمان‌ترین فیلمی است که درباره‌ این عروسک‌ها ساخته شده و اجازه بدهید این کنجکاوی را برای زمان اکران نگه داریم و ببینیم در صفحه سینما که بسیار حساس‌تر و حرفه‌ای است چه چیز رقم خورده است.

52201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =