۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
۱۴ درصد نوآموزان اضافه وزن و چاقی دارند

ایرنا نوشت: معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۴ درصد نوآموزان کشور چاق هستند یا اضافه وزن دارند؛ از این رو برای حفظ سلامت دانش آموزان باید کنترل وزن باید در دوره پیش دبستانی مورد توجه قرار گیرد.

مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: دانش آموزان به علت شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن از فعالیت های اجتماعی دور شده اند و خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر و افزایش وزن برای آنها افزایش یافته است.

وی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا باید این نسل را از آسیب های ناشی از اضافه وزن و چاقی نجات داد و نباید اجازه داد که فاصله گذاری و عدم تحرک، مانع حفظ سلامت کودکان و نسل ایرانی شود.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید طرح جلوگیری از چاقی دانش آموزان در شرایط سخت تری اجرا می شود و اگر حمایت مدیران مناطق نباشد، اجرای این پروژه در این شرایط دشوار می شود.

حمیدی با بیان اینکه ۵۹.۳۱ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن بالا و چاقی هستند، ادامه داد: این آمار فاجعه است؛ چراکه افراد زیادی جانشان را به علت بیماری های ناشی از چاقی از دست می دهند.

وی با بیان اینکه، ۲۱.۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی هستند، تصریح کرد: همچنین ۱۴ درصد نوآموزان چاق اند و اضافه وزن دارند لذا فرزندپروری باید با مهارت همراه شود.

حمیدی همچنین خاطر نشان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا مشارکت فعال خانواده ها در فرآیندهای آموزشی دانش آموزان افزایش یافته است و این موضوع باعث می شود که در دوران پساکرونا یک تعادل بین دو نهاد مدرسه و خانه برقرار شود.

وی اظهار داشت: کنترل وزن و چاقی یک کار مشترک میان مدرسه و خانواده است. باید تلاش شود که نقش خانواده در پیشبرد فعالیت های ورزشی و تربیتی افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید همسویی بین مدرسه و خانواده شکل بگیرد و طرح جلوگیری از چاقی دانش آموزان می تواند به این روند کمک کند.

حمیدی گفت: شبکه شاد، رسانه ها و معلمان و خانواده ها می توانند درخصوص اطلاع رسانی در زمینه تغذیه و اضافه وزن یاری رسانی کنند. این مدل نشان دهنده مشارکت فعال و موثر خانه و مدرسه است و در نهایت در یک همکاری دوجانبه پروژه اضافه وزن هدایت می شود.

وی درخصوص زمانبندی اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان نیز اظهار کرد: از اول تا ۲۵ مهر کار توجیهی منابع انسانی و والدین انجام می شود.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: از ۲۶ مهر تا ۴ آبان غربالگری و ارزیابی اولیه دانش آموزان و ثبت در سناد انجام می شود.

وی با بیان اینکه، از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی برای دانش آموزان اجرایی می شود، افزود: همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

۲۳۵۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =