مدیرکل استاندار همدان: ۹ محصول کشاورزی با استاندارد جدید در همدان تولید شد

مدیرکل استاندارد همدان از صدور پروانه حدمجاز آلاینده‌های محصولات کشاورزی برای ۹ مزرعه استان خبر داد و گفت: تولیدات این مزارع با ویژگی‌های برجسته روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمد مددی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این محصولات بر اساس استاندارد حد مجاز آلاینده‌ها پرورش یافته و عاری از باقی مانده سم ها، آفتکش ها، برخی از کودهای شیمیایی و مایکوتوکسین (مایکوتوکسین‌ها دسته‌ای از مواد سمی  و آلاینده مواد غذایی، خوراک دام و طیور هستند که به طور طبیعی از انواع خاصی از کپک‌ تولید می‌شوند) هستند.  

وی خاطرنشان کرد: این محصولات استاندارد شامل انگور، پیاز، سیب‌درختی، نخود، خیار، سیب زمینی و گوجه فرنگی است که در مزارع استان تولید و با برچسب‌های مخصوصی روانه بازار مصرف شده است.  

مدیرکل استاندارد همدان گفت: محصولات یاد شده دارای یک برچسب حاوی مشخصات محصول و کدرهگیری است که مصرف کنندگان با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۷ می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنند.  

لازم به ذکر است، در سال جاری ۱۷ محصول به سبد کالاهای استاندارد همدان اضافه شده و شمار این محصولات در استان به ۶۷۰ قلم رسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =