دیدار دبیر شورایعالی مناطق آزاد از مجموعه بندری و پروژه های شاخص هاب بانکرینگ کشوردر جزیره  قشم / تصاویر

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به اتفاق رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مجموعه بندری و پروژه های شاخص هاب بانکرینگ کشور شامل پروژه فاز ۲ شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم و طرح شرکت سوخت رسانی انرژی قشم متعلق به شرکت مکین قشم در جزیره قشم بازدید کرد و از نزدیک با عملیات ساخت و پیشرفت فیزیکی آن آشنا شد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم دکتر مرتضی بانک وهیات همراه  روز چهارشنبه با حضور در منطقه سلخ  جزیره قشم از نحوه ساخت اسکله و موج شکن در قالب فاز ۲ شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم به عنوان بزرگترین بندر سوخت رسانی کشور و اقدامات شرکت مکین قشم در جزیره قشم بازدید کردند.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در حاشیه این بازدید این اسکله و موج شکن را هاب (نقطه اتصال) نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه خواند و گفت: با آغاز بهره برداری از این پروژه و پروژه هایی از این دست که در دست اجرا هستند، جزیره قشم به مرکز تولید، تامین و صدور انرژی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.
گفتنی است پروژه فاز ۲ شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم با اعتباری بالغ بر ۸۷۲ میلیارد ریال برای ۹۰ نفر بطورمستقیم و ۱۵۰ نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند.
در این فاز، اسکله  با ۵۰متر طول و ۱۰متر عرض به شکل ال با شمع فولادی و عرشه بتونی با ۸.۵ متر عمق آبخور(در موقع جزر) امکان پهلوگیری شناورهای تا ۱۵۰۰تنی را داراست.
موج شکن این فاز نیز با دو شاخه اصلی به طول ۱۶۰۰متر و فرعی به طول ۶۹۰ متر و با فضای حوضچه به مساحت ۶۰۰هزار مترمربع(۶۰هکتار)، ۱۲.۵ متر عمق آبخور(درموقع مد) و ۸.۵متر عمق آبخور(در موقع جزر) در دست ساخت است.
طرح شرکت سوخت رسانی انرژی قشم نیز توسط شرکت مکین قشم در منطقه سلخ جزیره قشم در زمینی به مساحت  ۸هکتار و باظرفیت ذخیره سازی ۵۰هزار تن با ۳۶میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی اجرا می شود. طبق پیش بینی صورت گرفته، مدت زمان احداث این طرح  ۲ سال  و میزان اشتغالزایی آن  ۲۰۰ نفر در دوران ساخت و ۵۰ نفر در زمان بهره برداری است.
دکتر مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه  صبح چهارشنبه برای شرکت در آیین های بهره برداری و بازدید از پروژه های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم  شد و از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.


48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =