317 نفر از 100 هزار! / بانک ها تاکنون به 3 دهم درصد از متقاضیان وام اجاره مسکن، تسهیلات دادند

 در شرایطی که فصل نقل و انتقالات مستاجران رو به پایان است و بسیاری از مستاجران چشم انتظار وام ودیعه مسکن مانده اند، خبرها از حرکت لاک پشتی نظام بانکی در رسیدگی به درخواست های این وام حکایت دارد. به طوری که به گفته وزیر راه تاکنون تنها 317 فقره وام پرداخت شده و خبرگزاری فارس هم در یک بررسی میدانی خبر داده که از میان 10 بانک مورد بررسی، بخشنامه این وام به 7 بانک ابلاغ نشده است.

وام کمک ودیعه مسکن که از مردادماه، ثبت نام آن به صورت پیامکی آغاز شد، طبق این گزارش، با استقبال پیامکی 2 میلیون و 200 هزار نفر مواجه شده است. بعد از ثبت نام پیامکی، قرار بوده تا مدارک متقاضیان تکمیل شود  که به گفته وزیر راه و شهرسازی از  این میزان ۶/۱ میلیون نفر کد ملی معتبر داشتند که در نهایت ۳۸۰ هزار نفر تشکیل پرونده دادند و ۱۰۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند.
با این حال، به نظر می رسد این آمارهای چند ده تا چند صد هزار نفری، با روندی که هم اینک در نظام بانکی مشاهده می شود، حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را برای بسیاری از مستاجران داشته باشد. چرا که در شرایطی که شهریور به نیمه رسیده و فصل نقل و انتقالات رو به پایان است، خبرگزاری فارس در گزارشی میدانی خبر داده که از میان ۱۰  بانک مورد بررسی، بخشنامه اعطای این وام هنوز به شعب 6 بانک ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از وزیر راه و شهرسازی آمار خانواده های واجد شرایط را بیش از 100 هزار نفر اعلام و در عین حال، تعداد افرادی  که وام را دریافت کرده اند تنها 317 نفر اعلام کرد والبته به نقل از رئیس کل بانک مرکزی وعده داد که روند پرداخت وام ودیعه شتاب می گیرد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =