پروژه اصلاح و نوسازی فیبر نوری شهر یاسوج کلید می خورد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با حسین کلانتری استاندار این استان گفت: با به سرانجام رساندن پروژه اصلاح و نوسازی فیبر نوری شهر یاسوج بستر ایجاد شهر هوشمند فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کهگیلویه و بویراحمد؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات استان در جلسه ای که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل اپراتور دوم برگزار شد افزود: با ایجاد شهر هوشمند زمینه تسریع کارها در دولت الکترونیک، سرویس دهی اپراتورها و پایش تصویری با امنیت بالا فراهم می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بر آمادگی دستگاه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان جهت پیشبرد طرح های ارتباطی تأکید و اظهار کرد: از امروز تمامی دستگاه های مرتبط برای به سرانجام رساندن پروژه اصلاح و نوسازی فیبر نوری شهر یاسوج و بستر سازی ایجاد شهر هوشمند همکاری لازم را خواهند داشت.

غلام پور همچنین با اشاره به وضعیت کرونا و ضرورت استفاده دانش آموزان از سامانه شاد، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای رفع مشکلات آنتن دهی و پوشش اینترنتی در این زمینه در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و عشایری اندیشیده شده است و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌ شوند.

وی از ارائه اینترنت دوساله رایگان به هزار مدرسه در استان خبرداد و افزود: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرایی می شود.

مدیرعامل اپراتور دوم نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی استان به آمادگی این اپراتور برای سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: امید است با همراهی دستگاه های اجرایی در شهر یاسوج  نسبت به نوسازی شبکه فیبرنوری شهرهای خود با مشارکت اپراتوردوم اقدام و این پروژه هر چه سریع تر به ثمر بنشیند.

بیژن عباسی آرند همچنین اقدامات اپراتور دوم در سال های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد را چشمگیر ارزیابی کرد و گفت: پوشش خدمات دهی ایرانسل در این استان در دو سال اخیر قابل مقایسه با سال های قبل نیست و تنها در این مدت افزایش ۴۰ درصدی را داشته است.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار برحذف نقاط کور و رفع مشکل آنتن دهی موبایل در مناطق روستایی استان تاکید کرد و گفت: رفع مشکل آنتن دهی مخابراتی و راه اندازی فیبر نوری از مطالبات  به حق مردم است.

مقام ارشد اجرایی استان در حاشیه این دیدار و طی تماس تلفنی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار  توجه ویژه به وضعیت آنتن دهی مناطق روستایی، رفع مشکلات فیبرنوری و دسترسی مردم مناطق مختلف استان به اینترنت شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =