اتمام عملیات اجرایی اتصال ۶۲۶مدرسه در استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از پایان عملیات اجرایی اتصال۶۲۶ مدرسه ی استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به لزوم توسعه زیرساختهای خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی از پایان عملیات اجرایی اتصال ۶۲۶ مدرسه ی استان سمنان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد .
وی خاطر نشان کرد: به منظور  فراهم نمودن امکان دسترسی الکترونیک دانش آموزان در فضای مجازی وکاهش شکاف دیجیتالی اقداماتی چون تجهیزتعداد ۴۴۲ مدرسه ی شهری و ۱۵۹ مدرسه روستایی استان توسط شرکت مخابرات  به اینترنت پهن باند (ADSL)  و تعداد ۲۵ روستا به اینترنت پهن باند همراه توسط اپراتور های همراه اول، ایرانسل و های وب صورت پذیرفت .
وی همچنین اظهار کرد: اشتراک اینترنت مدارس با ظرفیت ۳۰ گیگا بایتی ، به شکل ماهانه و با سرعت دو مگا بیت بر ثانیه هم اکنون در اختیار مدارس سراسراستان قرار گرفت .
سید یاسر حسن پور در پایان اظهار کرد: پروژه هوشمند سازی مدارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری است که به منظور تحقق دولت الکترونیک تعریف و در استان این پروژه در غالب پروژه اتصال مدارس شهری به شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام و اجرا است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =