برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در همدان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با عنوان "اقتدار ۴۰" از ۳۱ شهریور در استان همدان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سردار حسن ظفری روز یکشنبه در آیین هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس امسال تجهیزات نظامی، توپ، تانک و سلاح به نمایش گذاشته نمی‌شود بلکه دستاوردهای دیگر هشت سال دفاع در ۴۰ ساله گذشته در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان می تواند ثمره تشکیل گروه جهادی و ترویج فرهنگ جهاد را با آمار و اطلاعات در این نمایشگاه ارایه دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان اضافه کرد: دستگاه‌ها و نهادها نیز دستاوردها، خلاقیت‌ها و کارهای مبتکرانه را با اسناد، مدارک و فعالیت فرهنگی در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

سردار ظفری اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای چهلمین سال دفاع مقدس است که به صورت ملی با سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب و ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان جزو سرمایه های همیشگی کشور هستند، تصریح کرد: علاوه بر پیشکسوتان از آحاد رزمندگان در تمامی سطوح و درجه از سرباز تا سردار در ۳۱ شهریور تجلیل می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس همدان یادآور شد: یک دانشگاه نظامی بین‌المللی مخفی، متشکل از کشورهای عضو ناتو و افراد صاحب فکر و اندیشه علل پیروزی و شکست کشورها را بررسی و نتایج را گردآوری می‌کند.

سردار ظفری افزود: این مجموعه اقدام به جمع‌آوری علل و عوامل پیروزی رزمندگان ایران در هشت سال جنگ تحمیلی کردند که نتیجه این تحقیق در قالب کتاب درسی در دانشگاه تدریس می‌شود.

وی ادامه داد: آنها مهمترین ویژگی رزمندگان ایران که موجب پیروزی آنها در جنگ تحمیلی شد را وجود امام راحل و علاقه شدید به این شخصیت دانستند که موجب حذف واژه "نمی شود" و "نمی توانیم" در ادبیات نظامی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس همدان افزود: از دیگر ویژگی های دوران دفاع مقدس این بود که تمامی حاضران در عملیات ها، داوطلبانه در میدان نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و کسی آنها را به اجبار وارد رزم و میدان نبرد نکرده بود.

سردار ظفری با بیان اینکه در دفاع مقدس پیروی از راه شهدا و تبعیت از امام شرطی نشد گفت: با وجود اینکه طبق شیوه نامه های جنگ فرماندهان باید کیلومترها عقب تر از خط مقدم حضور داشته باشد اما در جنگ تحمیلی فرماندهان دوشادوش و کنار سربازان حضور داشتند.

 وی اضافه کرد: طبق تحقیق صورت گرفته توسط این دانشگاه نظامی، در دوران دفاع مقدس چون اصل بر تکلیف گرایی بود بنابراین با آغاز جنگ خود را پیروز میدان می دانستند.

سردار ظفری افزود: تحمل مشکلات، سادگی تجهیزات، به سادگی اسیر نشدن و موقع اسارت به سادگی تسلیم نشدن و داوطلب انجام کارهای سخت شدن از دیگر تحلیل های دشمنان نظام درباره علل پیروزی رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =