اولویت ما سلامت دانش آموزان است

باید بعد از بازگشایی مدارس شرایط بررسی شود، زیرا سلامت مردم و دانش‌آموزان برای ما در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری  ،استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نامه‌ای برای تاخیر در بازگشایی مدارس به دلیل وضعیت صعودی شیوع ویروس کرونا در استان به دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ارسال می‌شود گفت: تا وصول نتیجه از ستاد ملی، روند آموزش در چارچوب اعلام شده انجام خواهد شد.
 اقبال عباسی ۱۶ شهریورماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با  تاکید بر اینکه در بازگشایی مدارس تابع تصمیمیات ستاد ملی کرونا هستیم، اظهار کرد: طبق آمار موجود در کشور جمعیت دانش‌آموزی مدارس متفاوت است و برخی از مدارس تعداد دانش‌آموزان کمی دارند، بنابراین نمی‌توان برای روند آموزش به صورت حضوری و مجازی در کشور یک نسخه واحد ارائه کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر دسترسی به محتوای آموزشی از روش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی امکانپذیر است و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه‌های آموزشی و فضای مجازی آموزش‌های درسی را دریافت کنند، اما در قبال افرادی که تمایل به آموزش حضوری دارند مسئول هستیم و باید به آن‌ها خدمات آموزشی ارانه دهیم.

وی با بیان اینکه برای تعویق در بازگشایی مدارس درخواستی تنظیم و به ستاد مقابله با کرونای کشور ارسال می‌شود، گفت: این مسئله باتوجه به شرایط استان و دغدغه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، اما بنا بر مصلحت می‌توان در برخی از شهرها و روستاها که آمار ابتلا بالا است تعطیلی را به صورت موردی انجام داد.

عباسی تاکید کرد: با بازگشایی خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی مخالف هستیم و به نظر می‌رسد باید برای این مسئله در یک زمان مناسب‌تر تصمیم‌گیری کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید  بر حمایت همه‌جانبه از آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، عنوان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مدارس باید تشدید و روزانه نتایج این گزارشات به مدیران آموزش و پرورش و فرمانداران اعلام شود تا در صورت رعایت نشدن ضوابط بهداشتی با این افراد برخورد شود.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت بیشتر بر سیستم حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس، افزود: این مسئله همواره یکی از مطالبات مردمی بوده است، بنابراین در ایام بازگشایی مدارس بر رعایت پروتکل‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی نظارت بیش‌تری شود.

عباسی با اشاره به اینکه تصمیمات ستاد کرونا مقطعی است و ممکن است در هفته‌های آینده تغییر کند، خاطرنشان کرد: باید بعد از بازگشایی مدارس شرایط بررسی شود، زیرا سلامت مردم و دانش‌آموزان برای ما اولویت است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =