ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی با افتتاح ۱۱ طرح عمرانی در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با افتتاح ۱۱ طرح عمرانی و زیر بنایی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور بیش هزار فرصت شغلی در این منطقه ایجاد می شود

به گزارش خبرآنلاین از کیش : غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از افتتاح ۱۱ پروژه عمرانی در بیستم شهریور از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور خبر داد و گفت: با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در ۱۱ طرح عمرانی و زیربنایی  کیش بیش از هزار فرصت شغلی  در این منطقه فراهم می شود.
مظفری با بیان این که ۱۱ طرح عمرانی و زیربنایی که در جزیره کیش به بهره برداری خواهد رسید از تنوع طرح های عمرانی خوبی برخوردار است افزود: این یازده پروژه عمرانی شامل: صنعتی، اقامتی، هتل و هلی پورت است، که این سایت هلی کوپتری یکی از بزرگترین سایت هلی پورت کشور در کیش  محسوب می شود.
وی مرکز نوآوری کیش را یکی دیگر از پروژه های اقتصادی که با محوریت شهر هوشمند و اقتصاد دریا در راستای حمایت از فعالیت های نو آورانه و استارت آپی فعالیت خود را آغاز کرده اشاره داشت و گفت: تا کنون بالغ بر ۳۵ شرکت دانش بنیان و شتاب دهنده در این مرکز استقرار یافته است و شرکت های دیگر نیز در مراحل انعقاد قرارداد هستند که این مهم اقدام موثر و ارزشمندی در توسعه پایدار کیش از جمله در زمینه نو آوری خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز امیدواریم اظهار داشت: آغاز عملیات و اجرایی این پروژه ها مقدمه ای برای پروژه های بعدی  سال ۱۴۰۰ است که بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای این پروژه ها اختصاص یافته است.
طرح های مورد بهره برداری توسط ویدئوکنفرانس رئیس جمهور شامل ۴ طرح دولتی با عنوان " نخستین هلی پورت کشور"، " مرکز نوآوری کیش "،‌ " شبکه توسعه یافته فیبرنوری و تونل ارتباطی جزیره " و " تعبیه کابل فیبرنوری دریایی پشتیبان جزیره کیش " است. پروژه های بخش خصوصی نیز شامل " هتل ۵ ستاره پانوراما "، " مجتمع‌ مسکونی خانه "، " مجتمع مسکونی ستاره "، " مجتمع مسکونی پرشین۲ "، " مجتمع خدماتی پارسیس" ، " شرکت زمهریر کیش " و " شرکت مبلمان سام چوب کیش " است.

افزایش حجم سرمایه گذاری عمرانی و زیر بنایی در جزیره کیش
جزیره کیش و ارس میان دیگر مناطق آزاد کشور بیشترین رشد سرمایه گذاری در بخش های عمرانی، زیر بنایی و اقتصادی را به خود اختصاص دادند.
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، در بازدید از کارخانه زمهریر و مبلمان سازی شرکت سام چوب کیش، مجتمع های مسکونی پرشین۲ و خانه، هتل پانوراما؛ جزیره کیش و ارس را به عنوان مناطق پیشرو در توسعه و پیشرفت پروژه های عمرانی با افزایش حجم سرمایه گذاری میان دیگر مناطق آزاد کشور بر شمرد و گفت: در آینده نزدیک مجموعه پروژه های مناطق آزاد توسط رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که بالغ بر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده است.
بانک در ادامه تصریح کرد: این پروژه ها مجموعه هایی از بخش های تولیدی، هتل، مخازن ذخایر نفت و فرآورده های نفتی، اسکله ها،پروژه نیروگاهی و طرح های کشاورزی هستند که بیستم شهریور توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.
وی در خصوص میزان حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور به ویژه در جزیره کیش گفت: خوشبختانه مناطق آزاد در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد نسبت به سال ۹۷ حجم افزایش سرمایه گذاری را داشته است که در این میان بیشترین حجم سرمایه گذاری در مناطق آزاد کیش و ارس بود.
وی با بیان این که در حوزه اشتغال با اجرای ۴ برنامه در قالب اقتصاد مقاومتی موفق عمل کردیم اظهار داشت: علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم ها توانستیم برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و حجم سرمایه گذاری را در این مناطق افزایش دهیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا به خصوص در ایام اسفند ماه سال گذشته و نوروز امسال با کاهش گردشگری مواجه شدیم که با اهتمام به رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم با موفقیت از این بحران نیز عبور کنیم و شاهد رشد و شکوفایی صنعت گردشگری باشیم.
مشاور رئیس جمهور خاطر نشان کرد: از خرداد سال جاری نسبت به سال گذشته در مقایسه ماه به ماه یک درصد نسبت به ماه سال گذاشته شاهد افزایش گردشگر در این منطقه هستیم و همچنین جریان سرمایه گذاری در مناطق آزاد رضایت بخش بوده است.
مرتضی بانک میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی مناطق آزاد را در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: نسبت به سال ۹۷؛ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ارزش ارزی نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار در  پروژه های مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: علیرغم تحریم های ظالمانه دشمنان، همچنان فعالین اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در بازار داخلی و صادرات هستند و امسال نیز شاهده این روند سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور خواهیم بود.
شایان ذکر است در ادامه این بازدیدها با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و هیئت همراه و غلامحسین مظفری مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مجموعه فیاک و پارلمان زنان افتتاح شد.

ساخت بزرگترین سایت هلی پورت کشور در کیش
هلی پورت بزرگ جزیره کیش که بر اساس طراحی و اجرای باند پهن پیکر و بکارگیری مدرن ترین سیستم روشنایی مورد تایید هواپیمایی کشوری ساخته شده، بزودی افتتاح می شود.
طراحی و اجرای این سایت بی نظیر با ۱۰ آشیانه هلی کوپتری جهت ارائه خدمات به شرکت های متقاضی بویژه شرکت‌های نفتی در منطقه خلیج فارس انجام شده است.
اجرای این پروژه اقتصادی از اواخر سال ۹۴ آغاز و تعداد آشیانه های آن با تغییرات مهمی که در بخش روشنایی طرح ایجاد شد، از ۵ به ۱۰ آشیانه افزایش یافت.
با تکمیل بخش پست های برق داخلی و پاساژ، سیستم های روشنایی باند هلی کوپتری، محوطه و معابر و برق فشار ضعیف آشیانه ها و برق فشار ضعیف، معابر، راه های دسترسی، شبکه‌های آب و آب آتشنشانی، شبکه های فاضلاب و ایستگاه پمپاژ، شبکه های برق داخلی و سیستم های کنترلی و دستگاه های یو پی اس، دکل های پایه بلند، برج های نوری و کل شبکه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان احداث شده است و هم اکنون کل آن مجموعه به صورت استجاری برای سرمایه گذاران متقاضی قابل بهره برداری است.
این سایت یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سایت های هلی پورت کشور محسوب می شود و سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این سایت را دارند می توانند با مراجعه به شرکت مدیریت توسعه بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از امکانات زمین این پروژه به صورت استجاری بهره مند شوند و فعالیت خود را آغاز کنند.
در حال حاضر ۴شرکت هلی کوپتری در این پروژه آشیانه دارند و به شرکت های نفتی در حاشیه خلیج فارس خدمات ارائه می دهند.
عملیات اجرایی این پروژه در اواخر سال ۹۴ آغاز شد و بر اساس برنامه زمان بندی شده بهره برداری این طرح در طول ۱۵ ماه پیش بینی شده بود ولی به خاطر این که روشنایی باند هلی پورت نیاز به تاییدیه هواپیمایی کشوری داشت و همچنین با اعمال تغییرات مهم در بخش روشنایی تعداد آشیانه های هلی کوپتری این پروژه به ۱۰ آشیانه افزایش یافته است. این پروژه بزودی از طریق ویدئو کنفرانس، توسط رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

گام بزرگ کیش در توسعه اکوسیستم نوآوری
مرکز نوآوری کیش با محوریت شهر هوشمند، توسعه اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری، استارت آپی، اقتصاد دریا، محیط زیست دریا و گردشگری دریایی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.
مرکز نوآوری کیش در راستای حمایت از فعالیت های نوآورانه و استارت آپی در این منطقه بهری برداری شده است و با حضور شرکت‌های دانش بنیان، خلاق صادراتی، استارت آپها، شتابدهنده‌ها و صندوق های ریسک پذیر در این مرکز، جزیره کیش به عنوان نقطه اتصال ملی و بین المللی و نقطه عطفی برای پایلوت در سایر مناطق آزاد و در سطح کشور مطرح شده است.
شرکت های دانش بنیان فعالیت های خود را در زمینه توسعه محصولات فناورانه در حوزه اقتصاد دریا، سواحل و جزایر آغاز کردند.
تاکنون مراکز نوآوری دانشگاه های امیر کبیر و علم و صنعت، شرکت های دانش بنیان، شتاب دهنده ها و صندوق های نوآوری و شکوفایی در این مجموعه استقرار یافتند.
از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۶۵ شرکت دانش بنیان، خلاق و فناورانه درخواست استقرار در مرکز نوآوری کیش را داشتند که از این تعداد ۶۱ شرکت پذیرفته شده اند و تا کنون ۲۶ شرکت در مرکز نوآوری کیش استقرار یافته اند و شرکت های دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.
مرکز نوآوری کیش قصد ایجاد صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری برای تامین منابع مالی جهت گسترش فناوری در منطقه دارد که این صندوق با اعطای تسهیلات مالی به منظور ایجاد یک اکوسیستم نوآوری پویا، تولید نیمه صنعتی طرح های پژوهشی و فناورانه کاربردی، ارائه خدمات کارشناسی و ارزیابی طرح‌های فناورانه حمایت می کند.

کیش در چند قدمی تحقق شهر هوشمند
دو پروژه فیبر نوری جزیره کیش با هدف ایجاد زیرساخت های کیفیت بخشی به ارتباطات پایدار در کسب و کار ها و بهبود شرایط ارتباطی کیشوندان و تحقق ایده شهر هوشمند بیستم شهریورماه توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.
همچنین پیاده سازی شبکه ۵G در این منطقه آزاد با اجرای دو پروژه زیرساختی فیبر نوری با هزینه ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته در دستور کار مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت که خوشبختانه عملیات هر دو پروژه به اتمام رسیده است و بزودی شاهد افتتاح پروژه ها و آغاز خدمت رسانی به ساکنان و صنوف مختلف در این منطقه خواهیم بود.
مکاتبات و مذاکرات متعددی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ضرورت ایجاد فیبرنوری دریایی پشتیبان انجام شد که با مساعدت وی، این طرح در اولویت برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت کشور قرار گرفت و با اتمام این پروژه ها در بیستم شهریور این دو طرح زیر ساختی به بهره برداری خواهد رسید.
گام نخست عملیات اجرایی survey دریایی از جزیره کیش تا حد فاصل بنادر چارک – گرزه، بود که شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش اجرای پروژه فیبرنوری دریایی به طول تقریبی ۲۳ کیلومتر، انجام داده است.
گام دوم اجرای طرح با هدف توسعه شبکه فیبر نوری درون جزیره و به منظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارتباطی ثابت و سیار انجام شده است که قرارداد مشارکت در احداث و بهره برداری از تونل ارتباطی کیش؛ به روش ساخت، بهره برداری و انتقال فی مابین این سازمان و شرکت فناپ تلکام منعقد شد و هم اکنون به نتیجه رسیده است.
مطالعات و طراحی شبکه زیرساخت فیبرنوری جزیره کیش، عملیات ترنچینگ، حفاری و ترمیم مسیر به طول تقریبی ۷۵ کیلومتر، نصب میکروداکت در بخش Backbone شبکه به طول تقریبی ۶۵ کیلومتر، اجرای کابل خاکی در بخش نقاط اتصال نهایی (Node) به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر،‌ نصب ۱۴۰ عدد کابینت خیابانی (ODC)، ارسال کابل به روش Air Blowing در بخش Backbone شبکه، نصب تجهیزات Passive شبکه در ODC ها و Node ها، فیوژن تارهای فیبر نوری و همبندی شبکه طراحی شده، انجام آزمایش های VFL و OTDR، تهیه نقشه As-Built ، Port Mapping و Network Diagram و سایر اطلاعات فنی مورد نیاز نیز از جمله توافقات و مراحل انجام شده توسط شرکت فناپ تلکام می باشد.

تشکیل پارلمان زنان، اقدامی ارزشمند و زیر بنایی در کیش
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تشکیل پارلمان زنان اقدامی ارزشمند، زیربنایی، اجتماعی و اهتمام به جایگاه جامعه زنان کیش است.
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و هیئت همراه با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه دیروز در آئین افتتاح مجموعه پارلمان زنان کیش، بر لزوم اهمیت جایگاه جامعه زنان کیش تاکید کرد و گفت: باید این اقدام مهم و ارزشمند اجتماعی به عنوان یک الگو در سطح کشور گسترش یابد.
پارلمان زنان کیش طبق دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و بر اساس جمعیت زنان این منطقه تشکیل شده است گفت: با بررسی و مطالعات جمعیت زنان و به تناسب سهمیه به ازای هر ۱۰۰ نفر از اعضای هر قشر سهمیه عضویت در پارلمان اختصاص یافته است.
اعضای این پارلمان را صنوف مختلف شامل زنان خانه دار، فعالان اجتماعی، آموزش و پرورش، دانشجویان و دیگر اقشار مختلف جامعه تشکیل می دهند.
پارلمان زنان کیش در۵ کمیسیون" فرهنگی اجتماعی، گردشگری و اقتصادی، آموزش و پژوهش و توانمند سازی، حقوقی و سلامت و خانواده" فعالیت خود را آغاز کرده است.
اعضای مجمع عمومی بر اساس تخصص در کمیسیون های پارلمان عضو هستند و این مجمع دارای یک هیئت رئیسه ۷ نفره، متشکل از رئیس، نائب رئیس، دبیر، سخنگو و سه نفر عضو هیئت رئیسه است.
شیوه نامه پارلمان زنان در قالب نقشه راه و فعالیت پارلمان تدوین شده است و پس از ارسال به تمام اقشار مختلف جامعه و نمایندگان و با جمع بندی نظرات و پیشنهادهای ارائه شده و در نهایت به تصویب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسیده است.
گفتنی است پارلمان زنان کیش در قالب یک مجمع مشورتی، مطالبات زنان جامعه را بررسی و بومی سازی می کند و گزارشات مربوط به آن به نهادهای زیربط ارائه می شود.

نخستین کارخانه سیستم تهویه مطبوع کیش در آستانه بهره برداری
نخستین کارخانه تولید سیستم تهویه مطبوع کیش، با سرمایه گذاری ۵ میلیون دلار توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع، به زودی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود
این کارخانه مجهز به دستگاه های مدرن و ماشین آلات به روز دنیا، با ظرفیت های ۹ هزار تا ۳۶ هزار و ۶۰ هزار ایستاده، انواع داکت ها، مینی چیلر و چیلر، فن کولر از جمله کالاهای ضروری تمام خانواده ها، شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود که علاوه بر تامین نیاز ساکنین کیش، به سرزمین اصلی صادرات و پس از تولید انبوه رسید، به خارج از کشور نیز صادرات خواهد داشت.
میزان اشتغال این کارخانه بالغ بر ۸۰ نفر به صورت مستقیم است و این مجموعه در یک شیفت کاری، روزانه بالغ بر ۲۰۰ دستگاه ظرفیت تولید دارد.
بیش از ۹۰درصد تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز جهت مونتاژ سیستم های مطبوع با کیفیت در از کشور چین با برندهای مختلف تهیه و وارد کشور و همچنین از تکنولوژی کمپرس با برند ژاپن در محصولات تولیدی استفاده می شود.
با راه اندازی بخش فنی مهندسی در این کارخانه و استخراج اطلاعات مورد نیاز آموزش های لازم در زمینه به کار گیری قطعات خارجی در مونتاژ سیستم های برودتی برگزار می شود و همچنین به صورت آنلاین با دیگر کارخانه های خارج از کشور تعاملات صورت می گیرد.
پس از توسعه و راه اندازی فاز دوم این کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر ۷میلیون دلار و ایجاد ۸۰ نفر فرصت شغلی جدید، خط تولید "اواپراتور کندانسیون" در این مجموعه به تولید انبوه خواهد رسید.

نخستین کارخانه مبلمان سازی کیش به بهره برداری می رسد
تنها شرکت مبلمان سازی جزیره کیش، طرحی که در زمینی به مساحت ۳۳۰۰ مترمربع توسط بخش خصوصی به اجرا درآمده، به زودی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.
شرکت سام چوب کیش نخستین و تنها کارخانه بزرگ و مدرن تولید مبلمان در این جزیره زیباست و علاوه بر تامین نیاز مبلمان مسکونی و خانگی ساکنان کیش، به دیگر مناطق کشور صادرات خواهد داشت.
این کارخانه در بنایی بالغ بر ۲۶۴۰ مترمربع احداث شده است و با سرمایه در گردش ۳۰ میلیارد تومان و فروش ماهانه ۵ میلیارد تومان؛ نسبت به شغل های دیگر از سرمایه در گردش بیشتری برخوردار است.
فعالیت این شرکت در حد و اندازه ای کوچک در سال ۹۴ در یک ملک اجاره ای به مساحت ۲۵۰ مترمربع آغاز شد و اکنون در ادامه فعالیت ها به کارخانه ای مجهز با دستگاه های پیشرفته و به روز تبدیل شده است. با حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش؛ در آینده با راه اندازی فاز دوم این کارخانه بیش از ۱۵۰ فرصت شغلی جدید در این مجموعه فراهم می شود.
این کارخانه در فاز نخست با تعداد ۷۲ نفر نیروی انسانی فعالیت خود را آغاز کرده و پس از رسیدن به تولید انبوه تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار خواهند شد.
تولیدات مصنوعاتی چوبی این کارخانه "سرویس خواب، کمد، مبلمان" است و تولید مبلمان مدرن تمام پارچه نیز بخش دیگری از فعالیت کارخانه مبلمان سازی سام چوب کیش بوده که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
تولیدات روزانه این مجموعه ۱۰ست مبلمان ۷نفره، ۳ نفره، ۲ نفره، و ۲تا تک نفره می باشد و سرویس خواب چوبی نیز روزانه ۵ تا ۷ ست تولید می شود و با افزایش نیروی انسانی تولیدات این کارخانه به ۳۰ ست مبلمان در روز خواهد رسید.
برخی از مواد اولیه مورد نیاز از جمله اسفنج و کش، چوب سفید روسی و راش گرجستان از انزلی وارد می شود و به علت عدم تولید داخلی پارچه مبل از پارچه های ترک و چینی درجه یک بر اساس سلیقه سفارش دهنده در جزیره کیش و سرزمین اصلی به فروش می رسد.
مشهد، اصفهان، گرگان، ساری، شیراز، اهواز، کرمان و تهران شهرهایی هستند که از تولیدات این کارخانه استفاده می کنند.
اشتغالزایی و جذب نیروی انسانی بومی و غیر بومی یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های این کارخانه بوده و کارخانه مبلمان سازی سام چوب کیش در مقایسه با دیگر کارخانه ها، اتکا بر توانمند سازی نیروی انسانی در بخش های نجاری، زیر کاری، خیاطی، زیر کوبی، بسته بندی و لجستیک دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =