آموزش پردازش تصویر و نرم‌افزار MATLAB در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان

با تلاش انجمن علمی مهندسی پزشکی واحد سمنان کارگاه آموزشی یک‌روزه پردازش تصویر و نرم‌افزار MATLAB برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان دکتر سید فرهود موسوی زاده با اعلام این خبر به خبرنگار ما در سمنان گفت:  امروزه فنّاوری این امکان را فراهم آورده تا تصاویر به‌صورت دیجیتال دریافت و ذخیره شوند. برای به دست آوردن نتایج بهتر گاهی لازم است تا بر روی این تصاویر تغییراتی صورت گیرد این تغییرات سه هدف عمده را دنبال می‌کنند: پردازش، آنالیز و درک تصویر.
عضو هیئت علمی رشته مهندسی پزشکی واحد سمنان افزود: یکی از دلایلی که سیستم‌های کامپیوتری پردازش تصویر به وجود آمده است این است که با سرعت و دقت بهتر بتوان این اعمال را انجام داد.
موسوی زاده با اشاره به برگزاری کارگاه یک‌روزه آموزش پردازش تصویر و نرم‌افزار MATLAB در واحد سمنان هدف از برگزاری این دوره را ارتقا سطح دانش علمی و آشنایی دانشجویان با پردازش تصویر و ویدیو و توانایی تجزیه‌وتحلیل تصاویر ویدیویی با استفاده از نرم‌افزار MATLAB عنوان کرد.
مدیر گروه رشته مهندسی پزشکی در مورد سرفصل‌های آموزشی این دوره اظهار کرد: آشنایی با کاربردهای پردازش تصویر در پزشکی، آشنایی با سیستم‌های تصویرگر پزشکی و برخی مزایا و معایب هر سیستم تصویرگر و بررسی کاربرد پردازش تصویر در مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک از جمله سرفصل‌ها و موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته شد.
کارگاه یک‌روزه پردازش تصویر و نرم‌افزارMATLAB به همت انجمن علمی مهندسی پزشکی و همکاری باشگاه پژوهشگران جوان واحد سمنان در محل ساختمان دانشکده فنی این دانشگاه برگزار و در پایان به‌تمامی دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره گواهی حضور اعطا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =