۹۰درصد هزینه بیماران کرونایی پرداخت می شود

مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا ۴۸ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند، گفت: ۹۰ درصد هزینه های بستری این بیماران توسط بیمه پوشش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمد هاشمی در رزمایش سراسری سایبری بیمه سلامت که به میزبانی یزد و حضور ویدئو کنفرانسی شش استان دیگر به طور همزمان برگزار شد، اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های مربوط به آزمایشگاه بیماران کرونایی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه محدودیت های خدمات تشخیصی در شرایط کرونایی لغو شده است، افزود: به عنوان مثل دوره زمانی انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است که این نیاز برای خدمت بهتر به بیماران کرونایی حذف شد.
هاشمی تاکید کرد: شورای عالی بیمه سلامت با توجه به اینکه نگهداری بیماران کرونایی در منزل را کم هزینه و موفق تر از موارد دیگر تشخیص داد، مجوز مراقبت از فرد بیمار در منازل را با تمام امکانات مراقبتی از جمله پزشک و پرستار را در قالب بسته ای مناسب ارائه کرد.
مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت با بیان اینکه این اقدامات علاوه بر کاهش هزینه ها، تخت های بیمارستانی را خالی کرد، گفت: با اعمال این ضوابط ارائه خدمت به بیماران بستری در بیمارستان ها نیز مطلوب تر انجام شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح نسخه الکترونیک در ۲۳۵ شهر کشور در حال اجرا است، افزود: این طرح از سال گذشته آغاز شده و همچنان سیر تکاملی خود را دنبال می کند.
این مقام مسئول یادآور شد: با اجرای طرح مذکور نسخه نویسی به صورت الکترونیک انجام و دفترچه های کاغذی حذف می شوند به طوری که برای اجرای موفق تر آن مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده است.
هاشمی تاکید کرد: سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی کل بیمارستان‌های کشور به غیر از ۲۰ بیمارستان راه اندازی شده است.
به گفته مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت ارسال ۱۲۰ میلیون پیامک‌های آموزشی برای بیمه شدگان در روزهای نخست شیوع بیماری، راه اندازی بخش پاسخگویی به سووالات در سایت سازمان،  ساخت کلیپ‌های آموزشی و ارائه آن در رسانه ها، از جمله دیگر اقدامات سازمان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =