ابهامات پیاپی طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان​های مردم نهاد (غیردولتی)، منجر به اصلاح​های عبارتی و مفهومی متعدد آن از سوی رئیس​مجلس شد.

به گزارش خبرآنلاین، این رویکرد لاریجانی، تذکر احمد توکلی به وی را به همراه داشت که خواستار بازگرداندن این طرح به کمیسیون مربوطه شد تا به درستی تنظیم و به صحن علنی ارائه شود.

پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد (غیردولتی) پس از تذکر آئین‌نامه‌ای احمد توکلی، نماینده تهران مطرح شد.

علی لاریجانی نیز با تایید اینکه این طرح ابهامات زیادی دارد و اصلاح پیاپی آن، مواد آتی را نیز دستخوش تغییر کرده است، گفت: به نظرم بهتر است این طرح را برگردانیم به کمیسیون تا ان را دوباره بررسی کنند.

وی با بیان اینکه رفع ابهامات زیادی این طرح، وقت مجلس را می​گیرد، یادآورشد که مجلس در آستانه بررسی لایحه بودجه 90 قرار دارد و بهتر است این طرح به کمیسیون برگردد و ظرف یکی دوماه اصلاح شود و دوباره به صحن علنی بازگردانده شود.

بلافاصله پس از این سخنان رئیس مجلس یک پیشنهاد مبنی بر مسکوت ماندن سه ماهه این طرح از سوی محمدکاظم دلخوش ارائه شد.

این پیشنهاد با مخالفت جدی علی​اصغر یوسف​نژاد و زهره الهیان مواجه شد. یوسف​نژاد با اشاره به اینکه وقت زیادی از مجلس صرف بررسی این طرح تا کنون شده است، گفت: نمی​شود که وقت و شان مجلس را نادیده بگیرید و باز چندماه بعد این طرح را به صحن بیاورید و دوباره بررسی کنید.

لاریجانی در پاسخ به وی گفت که بازگرداندن این طرح به کمیسیون به منزله بررسی دوباره بندهای مصوب شده در صحن علنی نیست و تنها مفاد باقیمانده بررسی خواهند شد.

زهره الهیان هم با بیان اینکه با بی قانونی در زمینه فعالیت NGOها مواجهیم و NGOها از این اقدام مجلس برای قانونمند شدن فعالیت​هایشان بسیار خرسندند، گفت: نباید این کار را نیمه کاره بگذاریم. چون هم ممکن است که در فرصت باقیمانده تا پایان عمر مجلس دیگر امکان بررسی مجدد آن پیش نیاید و هم اینکه موجبات سوء استفاده رسانه​های بیگانه و دسایس شومشان برای سوء استفاده از NGOها فراهم شود.

با این وجود درخواست مسکوت ماندن طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمان​های مردم نهاد (غیردولتی)، رای لازم را کسب کرد و این طرح از دستور کار مجلس حداقل برای سه ماه خارج شد.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =