بارنامه ناوگان حمل کالا در قزوین از مبدا کنترل می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: به منظور جلوگیری از خروج بار بدون بارنامه، بارنامه ناوگان حمل بار در همان مبادی خروجی واحدهای تولیدی همزمان با کنترل اطلاعات کالا در سامانه جامع انبارها نظارت و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان قزوین در نشست مشترک با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: حمل بار در کشور باید در چارچوب سیستم حمل و نقل و بر اساس اسناد انجام شود و خوشبختانه شرکت شهرک های صنعتی با رعایت قوانین مربوط به ورود و خروج نظام‌مند کالاهای تولیدی در این خصوص همکاری خوبی با این اداره کل در این زمینه داشته است.
حق لطفی با بیان اینکه حمل کالا بدون داشتن بارنامه تخلف است گفت: در حمایت از صاحبان کالا و رانندگان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین نظارت و کنترل کاملی بر صدور بارنامه ها دارد.
او ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های کنترلی و نظارتی این اداره کل با استقرار در مبادی ورودی و خروجی شهرک‌های صنعتی اسناد حمل و نقل کامیون‌ها را کنترل می‌کنند اما در برخی مقاطع نیاز به ابزارهای کنترلی بیشتر می‌شود از این رو از شرکت شهرک های صنعتی درخواست می شود زمینه کنترل بارنامه کامیون های حامل کالای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها  را در همان زمان کنترل اطلاعات ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام دهد.
حق لطفی گفت: در همین راستا می توان با فراهم کردن استقرار تیم های گشت و نظارت این اداره کل و یا آموزش نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی کنترل بارنامه را توسط این افراد انجام داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان قزوین با بیان اینکه به زودی بارنامه برای  وانت بارها نیز صادر می شود گفت: با توجه به تکالیف قانونی مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از این پس ناوگان وانت بار جهت دریافت سهمیه علمکردی سوخت باید نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه جهت حمل محمولات اقدام کند.

در ادامه این نشست در خصوص طرح های پیشنهادی شرکت شهرک های صنعتی مبنی بر دسترسی ورودی و خروجی شرکت کاسپین به آزادراه و مجوز نصب تابلوی اطلاعاتی در طول راه ها بحث و تبادل نظر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =