بهره برداری از تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه در دی ماه

رئیس امور آب و کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تمام تلاش خود را می کنیم که تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دی ماه امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، فرخ مسجدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از تعدادی از طرح های احیای دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد پروژه های احیای دریاچه ارومیه زیاد است و امسال تمام سعی ما این است که پروژه هایی را که امکان خاتمه دارند به بهره برداری برسانیم.
وی افزود: بزرگترین و اصلی ترین پروژه احیای دریاچه ارومیه انتقال آب زاب است که ۳۶ کیلومتر طول دارد و شامل دو سد است که یکی از آنها تمام شده و دیگری هم آماده افتتاح است.
مسجدی با بیان اینکه تمام تلاش خود را می کنیم که تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دی ماه امسال به بهره برداری برسد، خاطرنشان ساخت: این تونل سالانه نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب روانه دریاچه خواهد کرد.
رئیس امور آب و کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در بخش کشاورزی هم پروژه های متعددی در حال اجرا است که به مرور تزریق اعتبار پیشرفت می کنند؛ امسال هم اعتبار بسیار خوبی به این پروژه ها منظور شده است.
وی گفت: از دیگر پروژه های جدی احیای دریاچه ارومیه انتقال پساب تصفیه خانه های فاضلاب به دریاچه است که تصفیه خانه های تبریز و ارومیه از جمله این پروژه ها هستند.
مسجدی ادامه داد: تصفیه خانه ارومیه در صورت تامین اعتبار می تواند در عرض ۲ ماه و خط انتقال آن هم در عرض یک و نیم ماه به اتمام برسد.
رئیس امور آب و کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور اذعان داشت: امسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط انتقال تصفیه خانه تبریز در نظر گرفتیم و امیدواریم تا دهه فجر این پروژه نیز به اتمام برسد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =