شناسایی یکی از اعضای باند سرقت منازل شمال غرب تهران

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از دستگیری یکی از اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل سرقت ۷ میلیاردی خبر داد.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری گفت: هفدهم خرداد ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۴۲ کن تشکیل و با دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار داشت، ساعت ۶ صبح هفدهم خرداد ماه برای مسافرت از منزل خارج شدم که اواخر شب یکی از همسایگان با من تماس گرفت و اعلام کرد سارقان به منزلم دستبرد زده اند که سریعا به خانه برگشتم و مشاهده کردم درب ورودی آپارتمان واقع در طبقه ۵ تخریب و سارقان وارد منزل شده و ضمن بهم ریختن وسایل منزل، اشیاء قیمتی، اسلحه شکاری به همراه مقادیری فشنگ و مبلغی وجه نقد در مجموع به ارزش ۷ میلیارد ریال را سرقت کرده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با ثبت اظهارات مال باخته کارآگاهان برای بررسی موضوع و شناسایی شیوه و شگرد سارقان به محل وقوع جرم رفته و در تحقیقات میدانی موفق شدند یکی از سارقان به نام احمد که از مجرمان حرفه‌ای بوده را شناسایی کنند.

وی گفت: با شناسایی اولین متهم کارآگاهان در گام بعدی موفق شدند محل اختفای احمد واقع در تهرانسر را شناسایی و با اخذ دستور از دادیار دادسرای ناحیه ۵ تهران وی را در بیست و چهارم خرداد ماه در یک عملیات منسجم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیری از اموال شاکی را کشف کنند.

سرهنگ اختیاری توضیح داد: احمد پس از دستگیری ضمن قبول بزه انتسابی به کارآگاهان گفت: با همدستی ۳ تن از دوستانم به نام‌های حسین، حمید و رضا این سرقت را انجام داده ام که بعد از سرقت و تقسیم اموال آن سه نفر به شهرستان‌های غربی کشور متواری شدند و از محل مخفیگاه آن‌ها اطلاعی ندارم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح احمد به جرم سرقت، پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد و تلاش کارآگاهان برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد.

ایشان در ادامه از شهروندان خواست: منازل خود را به سیستم‌های هشداری و همچنین دوربین‌های مداربسته با کیفیت مناسب تجهیز کنند.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =