رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا یکی از مشکلات جدی تهران را بحث مصرف موادمخدر از نوع کراک و شیشه عنوان می کند: تغییر الگوی مصرف از موادمخدر کم‌خطر به پرخطر در کشور اتفاق افتاده است.

سردار حمیدرضا حسن آبادی دلیل این تغییر را بازار مصرف، تقاضا، تبلیغات اغواکننده و سهل‌بودن مصرف همچنین مشخص نبودن اعتیاد در دوره مصرف کوتاه مدت عنوان کرد. به گزارش ایسنا، او همچنین گفت: کم‌توجهی و برگزاری مهمانی‌ها از جمله دلایلی هستند که گرایش به موادمخدر پرخطر صنعتی را افزایش می‌دهند. پلیس در رابطه با موادمخدر صنعتی اظهار نگرانی کرده است.

سردار حسن آبادی همچنین مخدرهای صنعتی را  از معضلات جدی کشور دانست و گفت: البته با تصویب قانون جدید مبارزه با موادمخدر و با اجرای این قانون از 15 بهمن ماه سال گذشته کسانی که اقدام به تولید موادمخدر صنعتی می‌کردند توسط پلیس دستگیر شدند و منتظر هستیم که مراجع قضایی نیز اقدامات خود را انجام دهند و شاهد اعمال قانون در رابطه با قاچاقچیان موادمخدر صنعتی باشیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین درباره قاچاق مواد مخد به کشورهای جنوب شرق آسیا گفت: معمولا قاچاقچیان، افرادی را که دارای اطلاعات کمتری هستند از جنوب شهر تهران شناسایی می‌کنند و با دادن مبلغ بسیار کمی و بلیت رفت و برگشت این افراد را فریب می‌دهند که این افراد در این کشورهای به دام پلیس می‌افتند و مشکلاتی را برای خود و کشور به وجود می‌آورند.

سردار حسین آبادی همچنین تایید می کند که پلیس مبارزه با مواد مخدر، تریاک و هرویین را پس از کشف، منهدم نمی کند: موادمخدری که در کشور منهدم می‌شود انواع آمفتامین‌ها، حشیش و شیشه هستند که غیر قابل مصرف دارویی است و عمده موادمخدرتریاک و هروئین که توسط پلیس در سراسر کشور کشف می‌شود به کارخانه‌های تولید دارو داده شده و به کدئین فسفات تبدیل شده و از آنجا نیز به منظور ساخت داروهای مورد نیاز به کارخانه‌های تولید دارو فرستاده می‌شود.

او همچنین گفت: سالانه نزدیک به 400 تا 500 تن موادمخدر در کشور کشف می‌شود که برابر هماهنگی‌های که با وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با موادمخدر می‌شود به صورت مورد نیاز کارخانه‌های داروسازی این موادمخدر تحویل آنها می‌شود.

وزارت بهداشت در اواخر سال 89، 20 تن تریاک خالص برای مصرف کارخانه های داروسازی وارد کرد. سردار حسین آبادی دراین باره می گوید: ورود تریاک از خارج از کشور بحثی است که وزارت بهداشت به صورت قانونی این اقدام را انجام داده است.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
    0 0
    اگر در داخل 500 تن کشف میشه دیگه چه نیازی به وارد کردنه زیره به کرمان برد تاجر بی تدبیر خلق را گمان بردش مو در کار بود