وضعیت قرمز و هشدار کرونا در ۱۷۸ شهرستان/ پاساژها و نانوایی‌ها بهداشت را رعایت نمی‌کنند

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار دارند، گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پاساژها با ۳۸.۱ درصد و نانوایی‌ها با ۴۴ درصد رعایت، گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سیما سادات لاری با بیان این‌که اکنون ۸۸ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۹۰ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند، اظهار کرد: مابقی شهرستان‌های کشور در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط و سفید یعنی با خطر کم بیماری قرار دارند و هیچ منطقه سبز و عاری از بیماری در کشور وجود ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بیشترین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته سوم شهریور ماه در استان‌های بوشهر، قم و لرستان و بیشترین بروز هفتگی مرگ و میر در این بازه زمانی در استان‌های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان گزارش شده است همچنین کمترین میزان بروز هفتگی موارد بستری و فوتی در بازه زمانی ذکر شده مربوط به استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: از یازدهم تا نوزدهم شهریور ماه سال جاری، بیش از ۱۰۳ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و کارگاهی در سراسر کشور صورت گرفته است که به دنبال آن، ۸۵۱۴ مورد از این اماکن به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضائی معرفی و ۵۵۵ مورد پس از اخطار، پلمب شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور تشریح کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در ادارات و سازمان‌های دولتی با ۸۲.۸ درصد و کمترین میزان رعایت، در پاساژها با ۳۸.۱ درصد و نانوایی‌ها با ۴۴ درصد رعایت، گزارش شده است؛ میزان استفاده از ماسک توسط مردم در مراکز و اماکن عمومی ۷۵.۵۷ درصد گزارش شده است که این عدد، نسبت به سه هفته گذشته، ۱.۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف، صنایع و کارکنان ادارات و بانک‌های کشور افزایشی بوده است اما همچنان شاهد کاهش میزان استفاده از ماسک، در وسایل نقلیه عمومی هستیم.

لاری ضمن اشاره به ضرورت افزایش استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری بر لزوم استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و نسبت به بروز خیز مجدد بیماری کرونا در کشور در صورت عادی انگاری وضعیت کرونا، هشدار داد.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =