شکارچی غیرمجاز با کشف لاشه کل وحشی در شرق تهران بازداشت شد

تسنیم نوشت: رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه از دستگیری شکارچی غیرمجاز و کشف لاشه کَل وحشی در شرق استان تهران خبر داد.

در گشت و پایش مأموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت شرق استان تهران واقع در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند، متخلف دستگیر و لاشه سه رأس کل وحشی کشف و ضبط  شد.

براساس این گزارش، فرشاد فیروزنیا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: روز گذشته مأموران حاضر در سر محیط‌بانی ارجمند و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، براساس گزارش واصله مبنی بر حضور یک نفر شکارچی در ارتفاعات لزور واقع در منطقه آزاد ارجمند بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران اجرایی پس از کنترل نامحسوس چند ساعته و تعقیب، موفق به دستگیری فرد متخلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ادامه داد: از متخلفان یک قبضه سلاح تک‌لول، یک دستگاه دوربین چشمی، دو تیر فشنگ سلاح مربوطه و همچنین مقداری از لاشه حیوان شکار شده از نوع کل وحشیکشف و ضبط شد.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

همچنین، محمد فریدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند نیز با اشاره به کشف لاشه دو رأس کل وحشی در منطقه شکارممنوع کوه‌سفید طی گشت و پایش محیط‌بانان این منطقه، افزود: متخلف پس از تعقیب و گریز طولانی از محل متواری شد که با توجه به شناسایی وی، پیگیری لازم از طریق مراجع قضایی و انتظامی انجام و با اخذ دستور قضایی این شکارچی غیرمجاز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل خواهد شد.

همچنین، شهروندان در صورت مشاهده تخلف محیط‌زیستی و یا صید و شکار غیرمجاز، موضوع را بلافاصله از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =