‍ اعلام تعطیلی باید با نظر ستاد کرونا  صورت گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اعلام تعطیلی، پلمب و اعمال محدودیت در رابطه با ویروس کرونا باید با تصمیم ستاد کرونای ملی و استانی باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی  در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در جلسه آینده باید گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌ها و نحوه خدمات‌دهی از بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مطب‌ها ارائه شود، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید در این مراکز بیش‌تر از سایر مکان‌ها رعایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم برای پیک‌های بعدی شیوع کرونا در فصول سرد سال انجام بگیرد، یادآور شد: برای جلوگیری از ازدحام و خدمات‌رسانی بهتر به بیماران در کلینیک امام علی(ع) شهرکرد می‌توان از ظرفیت ساختمان همجوار این کلینیک که متعلق به هلال‌احمر است، استفاده کرد،و باید در این رابطه هماهنگی‌های لازم انجام شود

وی در خصوص فعالیت مدارس در مناطق مختلف استان نیز گفت: حضور در مدارس از همان زمان بازگشایی اختیاری اعلام شد اما تمامی مدارس موظف هستند با ارائه خدمات مناسب از جمله حضور به موقع و منظم معلمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خدمت آموزش حضوری دانش‌آموزان باشند.

عباسی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی کمیته‌ای متشکل از شورای مدرسه، مدیرآموزش و پرورش شهرستان، فرماندار و نماینده دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و با سرکشی از روند فعالیت و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مدارس در خصوص آموزش حضوری یا مجازی این دانش‌آموزان تعیین تکلیف کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، برگزاری نماز جمعه در استان را منوط به اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: بر اساس شرایط موجود و اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی چنانچه برگزاری نماز جمعه در مناطق قرمز استان امکانپذیر نیست این نظر به دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه استان اعلام شود.

عباسی با تاکید بر مدیریت فضای مجازی در خصوص شایعات پیرامون ویروس کرونا و تصمیمات گرفته شده در ستاد کرونا، اظهار داشت: کمیته رصد فضای مجازی با هدف تبیین صحیح تصمیمات گرفته شده و خنثی کردن اخبار نادرست در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و در این میان از ظرفیت پلیس فتا نیز می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ارائه شده از سوی آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در کلاس اول دبستان حدود ۳۶ درصد بیش‌تر از آمار پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: باید گزارش دقیقی از این موضوع در جلسه آینده ستادکرونا و شورای آموزش و پرورش ارائه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =