۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
چگونه ساز مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

موسیقی یکی از بهترین و زیباترین شکل های هنر است و بسیاری از افراد به نوازندگی ساز های مختلف علاقه دارند. اما برای این که بتوانید در این مسیر موفق شوید به دو چیز بسیار مهم نیاز دارید. ساز مناسب و انگیزه کافی.  

یکی از مشکلاتی که باعث می شود تا افراد مختلف به سراغ سازهایی بروند که علاقه ای به آن ندارند، توجه به شایعاتی است که بسیاری از افراد برای فروش سازهای خود ایجاد کرده اند. یکی از این شایعات این است که بسیاری از افراد می گویند برای نواختن گیتار بهتر است با گیتار کلاسیک شروع کنید. این در حالی است که طراحی و نوع ساخت گیتار های الکتریک به مراتب برای یادگیری گیتار بهتر است. همچنین یکی از نکاتی که باید برای یادگیری نوازندگی مد نظر داشته باشید این است که سازی را انتخاب کنید که برای یادگیری آن انگیزه داشته باشید. اگر شما به یادگیری با سازی بپردازید که به آن علاقه ای نداشته باشید، این احتمال بسیار قوی است که پس از مدتی نوازندگی را کنار بگذارید.  

دلیل آن هم این است که نوازندگی یکی از سخت ترین کارهای ممکن است زیرا تکنیک ها، تئوری موسیقی و بسیاری از المان ها را باید به درستی یاد بگیرید و مهم تر از همه تمرین کنید تا بتوانید به نوازنده ای ماهر تبدیل شوید.

اما پس از آن که تصمیم خود را برای انتخاب ساز گرفته اید، به مرحله خرید ساز می رسید. مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید این است که به دلیل تعدد مدل ها و برند ها هنگام خرید گیج شوید و این موضوع ممکن است باعث شود تا نتوانید ساز مورد نظر خود را بیابید. در ادامه ما قصد داریم تا نکاتی را که باید هنگام خرید برخی از محبوب ترین سازها در نظر داشته باشید را به شما آموزش دهیم تا به این ترتیب بتوانید ساز مورد نظر خود را با اعتماد به نفس کامل خریداری کنید و از آن لذت ببرید.

کدام پیانو بهتر است؟ آکوستیک یا دیجیتال؟

پیانوها به دو صورت پیانوهای آکوستیک و  پیانوهای دیجیتال تولید می شوند. اما تفاوت این دو مدل بیشتر از تنها یک اسم است. پیانوهای آکوستیک پیانوهای دست سازی هستند که توسط شرکت های بزرگ با بهره مندی از بهترین متریال ساخته می شوند. همین موضوع باعث می شود تا قیمت این پیانو ها بسیار بالا باشد. پیانوهای آکوستیک همچنین به فضای نسبتا زیادی نیاز دارند تا بتوانید آن ها را نگه دارید و با آن ها بنوازید. این مورد را حتما هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. از طرفی، پیانوهای دیجیتال پیانوهایی هستند که نه تنها قیمت پایین تری دارند، بلکه نیاز به فضای زیادی ندارند. این پیانوها با بهره مندی از صدا های سمپل شده این امکان را به شما می دهند تا بتوانید به نواختن پیانو بپردازید و با استفاده از آن ها به یادگیری این ساز بپردازید. از نکاتی که باید هنگام خرید پیانو به آن توجه داشته باشید، کلاویه های پیانو می باشد. پیانوهایی با کلاویه های سنگین این امکان را به شما می دهند تا بتوانید به راحتی با انواع پیانوها بنوازید.

چه گیتاری برای شروع بهتر است؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود این است که هنگام خرید اولین گیتار خود باید چه گیتاری تهیه کنند؟ متاسفانه شایعه رایجی که در این زمینه وجود دارد این است که برای شروع یادگیری ساز گیتار بهتر است با گیتار های کلاسیک شروع به یادگیری کنید. این موضوع یک پیشنهاد نا درست است زیرا همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، یکی از موضوعاتی که باعث می شود تا شما در نوازندگی پیشرفت کنید، علاقه به ساز است. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر شما به گیتار الکتریک علاقه بیشتری دارید، با گیتار الکتریک نوازندگی را شروع کنید. اما هنگامی که می خواهید گیتار مورد نظر خود را تهیه کنید باید به چند نکته توجه کنید که مهم ترین آن ها، چوب هایی است که با استفاده از آن ها گیتار ساخته شده است. این موضوع در گیتار های آکوستیک و الکتریک صدق می کند و باعث می شود تا صدای گیتار شما کاملا تغییر کند.  

چگونه یک سنتور خوش صدا و با کیفیت تهیه کنیم؟

سنتور یکی از پرکاربرد ترین و زیباترین ساز های سنتی ایران است، که از آن در بسیاری از قطعات سنتی ما استفاده شده است.

 سنتورها انواع مختلفی دارند که رایج ترین آنها سنتور سل کوک یا ۹ خرک است. بسیاری از هنرجویان مبتدی در خرید این ساز دچار سردرگمی میشوند. لازم به ذکر است که این افراد در قدم اول باید حتما با استاد خود مشورت کنند سپس به کمک فردی که شناخت کافی نسبت به ساز دارد، سنتور مورد نظر خود را تهیه کنند. در هنگام خرید باید به گزینه های مختلفی توجه کنید تا بتوانید یک ساز خوب بخرید، برای مثال اینکه فقط برند در خوب بودن آن تاثیر دارد تصور غلطی است. پیشنهاد ما این است که برای خرید سنتور بیشتر از مارک ها و برند های آن به کیفیت ساخت و صدای ساز توجه کنید. هنگام خرید علاوه بر قیمت سنتور به چوبی که با استفاده از آن جعبه رزونانس ساز که بسیاری از افراد آن را بدنه سنتور می نامند، دقت کنید. رایج ترین چوب برای ساخت بدنه سنتور، چوب گردو است.   کیفیت این چوب باعث می شود تا صدای سنتور به طور کلی تغییر کند.  

در حالت معمول پیشنهاد ما این است که هنرجویان مبتدی هزینه زیادی بابت خرید ساز نکنند و برای شروع، یک ساز استانداراد و مبتدی تهیه کنند. نوازندگان نیمه حرفه ای و حرفه ای نیز احتیاج به یک ساز بهتر دارند که بتوانند برای تمرین های پیشرفته تر یا حتی اجرا استفاده کنند، بنابراین سازهای دو مهر و سه مهر برای این افراد میتواند گزینه مناسبی باشد. همچنین به یاد داشته باشید که خرید یک ساز استاندارد و مناسب در کیفیت یادگیری و تمرین های شما تاثیر گذار است و داشتن ساز خوب برای شما انگیزه و اشتیاق ایجاد میکند.

برای خرید هنگ درام چه نکاتی را باید مد نظر داشت؟

هنگ درام ها ساز هایی هستند که در سال های اخیر، توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده اند. دلیل این که بسیاری از افراد به سمت این ساز جذب شده اند، ظاهر زیبایی است که شبیه به یک سفینه طراحی شده است. از طرفی، صدای بسیار زیبا و آرامش بخش این ساز باعث شده تا بسیاری از افراد بخواهند با استفاده از این ساز به نوازندگی بپردازند. هنگ درام ها ساز های گران قیمتی هستند اما نکته ای که باید هنگام خرید آن ها مد نظر داشته باشید این است که هنگ درامی که می خواهید تهیه کنید در چه گامی ساخته شده است؟ هنگ درام ها در گام های مختلف ساخته می شوند و این موضوع باعث می شود تا صدای هر کدام با دیگری متفاوت باشد.  

رایج ترین گامی که نت های هنگ درام بر اساس آن کوک میشوند، گام ر مینور یا Dm است. همچنین در حالت معمول این ساز دارای ۹ نت میباشد. در ساخت این ساز از آلیاژ خاصی استفاده میشود که همین موضوع باعث شده که بدنه حساسی داشته باشد بنابراین نیاز به نگه داری مناسب دارد.  

 اگر به دنبال خرید یک هنگ درام مناسب هستید باید به یاد داشته باشید که کوک دقیق نت ها، عمق صدا و حساسیت بدنه برای به صدا درآوردن نت ها گزینه های مهمی هستند که باید در هنگام خرید به کیفیت آنها توجه کنید. به دلیل اینکه هنگ درام مانند اکثر سازها قابلیت کوک شدن ندارد بنابراین کوک بودن ساز و ماندگاری این کوک بسیار مهم و تاثیر گذار است.

حال که نکات مربوط به خرید انواع ساز را می دانید، این سوال برای شما به وجود خواهد آمد که از چه فروشگاهی ساز های خود را تهیه کنیم؟ فروشگاه اینترنتی سازکالا یکی از معتبرترین فروشگاه های فروش ساز و تجهیزات استودیویی در ایران است که نمایندگی رسمی برخی از معتبر ترین شرکت های دنیا همانند کرگ و یاماها می باشد. مشاورین فروشگاه سازکالا شما را در خرید بهترین ساز همراهی خواهند کرد. اما چه چیزی باعث متفاوت بودن این فروشگاه با دیگر فروشگاه ها می باشد؟ یکی از نکاتی که درباره محصولات این فروشگاه وجود دارد این است که تمامی آن ها شامل ارسال رایگان به تمامی نقاط کشور می باشند. همچنین شما می توانید ساز مورد علاقه خود را تا ۲۴ ماه به صورت اقساطی خریداری کنید. برای اطلاعات بیشتر به سایت Sazkala.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۷۷۲ تماس حاصل نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432574