تله‌کابین ارومیه در آستانه ۲۱ سالگی؛ یک پروژه گردشگری ناتمام

تله‌کابین ارومیه در آستانه ۲۱ اُمین سال کلنگ زنی، حالا چشم انتظار بازرسان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است تا تجهیزاتش به محل پروژه برسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان در مورد آخرین پیگیری‌های انجام شده درمورد پروژه تله‌کابین اورمیه به رسانه‌های محلی، گفت: بخشی از تجهیزات تله‌کابین چندی قبل از طریق گمرک و بدلیل تعلل در ترخیص آن، به سازمان تملیک تحویل شده و برای آزادسازی آنها، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد تایید سازمان ملی استاندارد، تجهیزات موجود را بررسی و در صورت تایید کیفیت، این تجهیزات آزادسازی خواهدشد.
جباری افزود: در هفته جاری، شرکت بازرسی کیفیت ایران، جلسه‌ای برای این مهم برگزار کنند.
وی گفت: همچنین براساس پیگیری‌های انجام شده از شرکت سازنده ترکیه‌ای تجهیزات تله‌کابین (HTM) برای عمل به تعهدات خود برای ارسال سایر تجهیزات، قرار است سفری به ارومیه و بازدید از محل پروژه داشته باشند که بدلیل محدودیت‌های کرونایی فعلا این سفر انجام نشده‌است.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: شرکت تُرک متعهد به ساخت بقیه تجهیزات و تحویل آنهاست
وی افزود: این پروژه، یک پروژه کاملا خصوصی است و به یک بیماری حاد مدیریتی دچار و در این خصوص بدلیل مشکلات و تغییرات مداومی که در داخل شرکت سازنده ایجاد شده ، به تاخیرافتاده است. و میراث فرهنگی نیز مشکل اصلی شرکت مجری اجرای تله‌کابین مبنی بر مسدود بودن حساب‌های بانکی را با همکاری دادگستری و ستاد مقاومتی آزاد کند و تلاش می‌کنیم پروژه تله‌کابین به‌عنوان مطالبه اصلی گردشگری استان را در سریع‌ترین زمان به اتمام برسانیم.


طرح اولیه ساخت بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تله کابین کشور به طول ۳۶ کیلومتر قرار بود در ۳ فاز (جانوسلو به کوه ایوعلی، ایوعلی تا سد شهرچای و سدشهرچای تا پیست اسکی خوشاکو) اجرا شود که بعد از کلنگ‌زنی در سال ۷۹ از سال ۸۶ آغاز شده و و بعد از چندین بار خلف وعده نخستین فاز آن از جانوسلو “سیرداغی” تا سد شهرچای در مسیری به طول ۴۱۲۵متر همچنان به سرانجام نرسیده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =