ظرفیت ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار در صنعت اتوبوس/در اوج تحریم و کرونا یک روز هم تعطیل نکرده‌ایم

رئیس هیات مدیره بزرگترین تولیدکننده اتوبوس در ایران و خاورمیانه با اشاره به عزم این گروه تولیدی برای کمک به تولید داخل گفت: در اوج تحریم و کرونا نیز این واحد بزرگ تولیدی حتی یک روز هم تعطیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان عبدالله اکبری راد در حاشیه بازدید معاونین وزاری کشور و صنعت، معدن و تجارت از این واحد بزرگ تولیدی اظهار کرد: شرکت عقاب بالاترین رتبه را در بخش ناوگان حمل و نقل مسافری کشور به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به توسعه این واحد بزرگ در سال‌های اخیر افزود: امروز شرکت عقاب ۲۰ شرکت زیرمجموعه وابسته داشته که محصولات این شرکت ها بر اساس استانداردهای روز دنیا و بر اساس قیمت های جهانی است.
رئیس هیات مدیره گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان سمنان از صادرات محوری، به‌عنوان اصل کلیدی مجموعه گروه شرکت های تولیدی عقاب افشان نام برد و ضمن گلایه از مسوولان تصریح کرد: متاسفانه علی رغم تحریم های شدید اقتصادی خارجی توسط دشمنان، همراهی و مساعدت داخلی نیز برای تقویت از تولیدات داخلی ضعیف است.
اکبری‌راد با بیان اینکه شرکت تولیدی عقاب افشان تولید کننده محصولات با کیفیت ۴ ستاره است افزود: عقاب‌افشان سمنان سالانه ظرفیت تولید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس را دارد و این در حالی‌ست که نیاز سالانه کشور چیزی حدود ۳ هزار دستگاه است.
وی به اتکا بالای این واحد بزرگ به تکنولوژی و دانش فنی داخلی پرداخت و خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد از تولیدات این واحد با استفاده از صنعت و تجهیزات داخلی و ملی است.
این صنعتگر سمنانی با بیان اینکه ما به عنوان تولید کننده علی‌رغم ‌مشکلات موجود، با قدرت به تولید ادامه داده و حتی یک روز تعطیلی نداشتیم اضافه کرد: ظرفیت بسیار مطلوبی در این گروه صنعتی وجود دارد و آماده ایم تمام نیاز کشور را در حوزه حمل و نقل مسافری و تولیدات محصولات مرتبط با این حوزه، تامین کنیم.
وی با انتقاد از واردات مشابه در برخی تولیدات اظهار کرد: به هیچ ‌عنوان نباید اجازه داده شود تا با توجه به ظرفیت بسیار بالای تولید اتوبوس و محصولات مرتبط با حمل و نقل مسافری، واردات اتوبوس به کشور انجام شود.
رئیس هیات مدیره گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان سمنان با اشاره به برنامه کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در همین راستا ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس توسط مجموعه عقاب افشان، به طرح نوسازی ناوگان ‌حمل و نقل مسافری کشور اختصاص یافت.
وی از اتوبوس یازی به عنوان صنعتی استراتزیک در ایران نام برد و افزود: صنعت اتوبوس سازی، از طریق ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی پایدار، رفاه را در جامعه قشر آسیب پذیر توسعه داده و از همین رو این ‌صنعت، یک صنعت استراتژیک در کشور محسوب می‌شود.
این عضو اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به قیمت بالای تولیدات مشابه خارجی گفت: امروز اتوبوس با کیفیت مشابه محصولات شرکت عقاب‌افشان، با ۵۰ درصد قیمت بالاتر نسبت به قیمت تولیدات این ‌مجموعه، در اروپا عرضه می‌شود.
اکبری راد به ظرفیت بالای اشتغالزایی این صنعت اشاره و اظهار کرد: با تقویت این صنعت، به طور میانگین ۳۰۰ هزار فرصت شغلی پایدار برای کشور تامین خواهد کرد که نیاز است تا دولت به این‌امر توجه بیشتری داشته باشد.
وی در پایان با تقدیر از پیگیری‌های ویژه استاندار سمنان افزود: استاندار و مسوولان استانی حمایت خوبی از تولیدکنندگان دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =