هیچ مدیری حق شکایت از رسانه‌ها را ندارد

منوچهر حبیبی با بیان اینکه ساحت رسانه از تشویش و اتهام به دور است، گفت: وظیفه یک رسانه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و در بدبینانه ترین حالت انتقاد سازنده است که برای جامعه مفید است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه مدیران استان از طرح دعوی علیه رسانه‌ها خودداری کنند، گفت: شکایاتی که طی سال‌های گذشته از اصحاب رسانه‌ استان صورت گرفته، شخصی بوده و به مسایلی فراتر از کار رسانه‌ای ربط داشته است.
حبیبی گفت: از سوی دیگر، اصحاب رسانه‌ هم باید توجه کنند که تهدید رسانه‌ای علیه مدیران، زیبنده رسانه‌ها نیست و ما نباید در استان چنین چیزی را داشته باشیم و البته مدیران هم باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند.
او در خصوص فعالیت پایگاه‌های اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی استان، اضافه کرد: شورای اطلاع رسانی استان با مسوولیت مدیرکل روابط عمومی استان، این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهند تا به دستگاه‌ها برای به روز کردن پایگاه خبری خود تذکر داده شود.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به شرایط سخت شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی کشور، گفت: باید از جو و فضای رسانه‌ای حاکم بر استان و کشور از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات قدردانی کنیم که موجب غلبه بر جو روانی دشمنان در شرایط اقتصادی و کرونایی کنونی شد و برای فعالیت دشمن، خلا و فضای رسانه‌ای را باقی نگذاشت.
او اضافه کرد: با مشارکت و نقش آفرینی خوب رسانه‌ها تهاجم رسانه‌ای دشمنان ناکام ماند و مشکلات کرونا و مسایل اقتصادی از یک تهدید به فرصت تبدیل شد.
حبیبی، نقش رسانه و مطبوعات را بی بدیل و اثرگذار دانست و گفت: رسانه‌ها در این مدت، کمک کار خوبی برای دولت بودند و نقش پدافند رسانه‌ای را در این مدت به خوبی انجام دادند.
او در خصوص ارجاع آگهی‌های دولتی به اداره ارشاد، گفت: ما قبلا هم اعلام کرده ایم که متولی این موضوع، اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی است و این موضوع را به صورت مکتوب هم به ادارات ابلاغ کرده ایم و البته اداره ارشاد باید اشکالات موجود در این طرح را رفع کند.
حبیبی خاطر نشان کرد: توزیع آگهی‌های دولتی باید از مسیر درست آن که کانال اداره فرهنگ و ارشاد است صورت گیرد و تمامی دستگاه‌ها هم برای اجرای عدالت در توزیع آگهی‌ها با اداره ارشاد همکاری کنند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه ما به تمام ابعاد دفاع مقدس افتخار می‌کنیم و آن را سند بی بدیلی از افتخارآفرینی فرزندان این دیار می‌دانیم، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد استان به منظور تبیین ابعاد دفاع مقدس، یک نشست خبری را با حضور تعدادی از اصحاب رسانه‌ برگزار کند تا برای گفتمان سازی در این حوزه و ملموس کردن ابعاد آن اقدام شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =