آزادی ۴۰زندانی غیرعمد سمنانی در ۴۰سالگی دفاع‌مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از چهل سالگی دفاع مقدس به عنوان یک مقطع مهم تاریخی برای بازروایی دوران طلایی دفع مقدس نام برد و گفت: امسال برای برنامه‌ریزی برای برگزاری بیش از ۳۰۰۰ عنوان برنامه بزرگداشت دفاع مقدس در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان سرهنگ حسن سلامی در آستانه هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان در بسیاری از شاخص‌های ایثارگری و از جمله تعداد شهدا و رزمندگان و ایثارگران به نسبت جمعیت از شاخص‌ترین استان‌ها در کشور است.

وی با اذعان به اینکه مردم استان از فداکارترین مردم در دوران دفاع مقدس بودند به اهمیت مقطع چهل سالگی دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: چهل سالگی دفاع مقدس یک فرصت تاریخی و مهم برای بازخوانی فرهنگ ایثار و شهدات و شرح مجاهدت‌های ملت ایران در آن دوره درخشان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از دوران دفاع مقدس به مثابه یک حادثه بی‌نظیر در تاریخی کشورمان نام برد و افزود: عزت امروز جمهوری اسلامی مرهون رشادت‌ها و پیروزی‌های دوران دفاع مقدس است.

وی با اذعان به اینکه روحیه مجاهدت و شهادت طلبی در دوره دفاع مقدس گسترش یافت افزود: ایستادگی امروز مردم ایران و ملت‌های آزاده منطقه در برابر استکبار بیش از هر چیز مرهون دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

سرهنگ سلامی از برنامه‌ریزی ویژه برای برنامه های بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: در همین راستا علاوه بر ستاد استانی، ستادهای بزرگداشت چهل سالگی در شهرستان‌های هشت گانه استان تشکیل و مقرر شد که به همین بهانه به جای برپایی برنامه ها در یک هفته برای برگزاری آنها در یک سال برنامه ریزی شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برنامه‌ریزی برای برپایی بیش از سه هزار برنامه به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی ادفاع مقدس در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۰۰۰ عنوان از این برنامه‌ها در طول هفته دفاع مقدس و مابقی در طول سال برگزار خواهند شد.
وی به نقش شهرستان ها در این برنامه ها اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ عنوان از این برنامه ها از سوی ستادهای شهرستانی پیشنهاد و اجرایی می‌شود.

تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و ایثارگر استان سمنان

وی از تلاش برای بهره گیری از ظرفیت همه موثرین در دفاع مقدس در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت چهل سالگی ادفاع مقدس در استان خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا ۱۰ کارگروه ویژه در ستاد استانی تشکیل و در خصوص برنامه ها برنامه ریزی کرده است.

سلامی از تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و ایثارگر استان سمنان به عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه های بزرگداشت چهل سالگی ادفاع مقدس در استان نام برد و خاطرنشان کرد: در تجلیل‌ها در قالب‌های مختلف در ادارات، دستگاه های اجرایی، مساجد، و...در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران استان در ۳۰۰ مسجد فعال استان خبر داد و گفت: هر کدام از این مساجد حداقل یک برنامه بزرگداشت و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس داشته و به ۳۰ رزمنده و ایثارگر سرکشی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹۰۰۰رزمنده و ایثارگر استان در برنامه های مساجد استان تجلیل می‌شوند ادامه داد: هفتاد دستگاه اجرایی استان نیز برای تجلیل از ۵۰۰۰ رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس استان برنامه‌ریزی کرده اند.

سلامی از تعیین ۱۲ گروه برای تجلیل از رزمندگان استان خبر داد و افزود: هر کدام از این گروه‌ها موظف شدند که از رزمندگان و ایثارگران گروه هدف خود تجلیل کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از حضور رزمندگان و ایثارگران استان در دیدار ویدئوکنفرانسی با رهبری فرزانه انقلاب خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار و ارتباط استانی آن در فرهنگسراری دفاع مقدس پارک موزه استان برگزار خواهد شد.

۱۵ فرمانده دوران دفاع مقدس در استان تجلیل می‌شوند

وی از برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس تحت عنوان "اقتدار ۴۰" در استان خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه بزرگ یکی از شاخص ترین برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است ضمن اینکه نمایشگاه های دیگری نیز به همین مناسبت در شهرستان های هشت گانه استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ سلامی از تجلیل از ۱۵ فرمانده دوران دفاع مقدس در ویژه برنامه ای به همین مناسبت خبر داد و گفت: برپایی ۲۳۰۰ دقیقه برنامه تلویزیونی،۲۵۰۰دقیقه برنامه رادیویی] پخش ویژه برنامه شب های عاشقی در هشت شب متوالی از پارک موزه استان، جشنواره رسانه ای ابوذر، جشنواره تولیدات هنری و فرهنگی، جشنواره موزیک "ترنم وحدت" در دو بخش استانی و منطقه ای، اجرای تئاتر سنگر، تولید و اکران ۲۰ عنوان فیلم کوتاه، دونمایی از دو فیلم تولیدی "قرار" و "با من بمان"، جشنواره های هنری، مسابقات ادبی، خاطره گویی، یادواره ۱۵۰ شهید گمنام، و...از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی از اجرای ۲۰ دیوارنگاه شهری با موضوع دفاع مقدس در این هفته خبر داد و تصریح کرد: کار اجرایی این دیوارنگاره‌ها با دیوارنگاه شهیده صدیقه رودباری در هفته دفاع مقدس کلید خواهد خورد.

آزادی ۴۰ زندانی غیرعمد به بهانه چهل سالگی دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از آزادی ۴۰ زندانی غیرعمد به بهانه چهل سالگی دفاع مقدس با مشارکت خیرین در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه توسط کارگروه دستگاه های وابسته به دستگاه قضایی در استان برنامه ریزی شده است.

سرهنگ سلامی ادامه داد: بخشی از این زندانیان غیرعمد با اخذ رضایت از شاکیان و بخشی با کمک خیرین با پرداخت بدهی آنها آزاد می‌شوند.

وی از مستندسازی نقش دستگاه های اجرایی استان در دفاع مقدس خبر داد و افزود: قرار است که هر کدام از دستگاه های اجرایی استان نقش خود و نیروهای خود در دفاع مقدس را مستندسازی و این اسناد به عنوان بخشی از اسناد تاریخی در پارک موزه دفاع مقدس استان نگهداری شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از تدوین سه عنوان کتاب در حوزه اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب"مدرسه قلعه شاهرود به روایت اسناد" که از موثرین در دوره هشت ساله دفاع مقدس بوده و کتاب"مثل همه سروها" خاطرات جانباز سرافراز اسماعیل سیادتی از جمله این کتاب‌ها است که در هفته دفاع مقدس رونمایی می شوند.

وی با اشاره به خطرات ناشی از شیوع کروناویروس از برگزاری برنامه های متعددی در فضای مجازی با محتوای دفاع مقدس خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه های مجازی دفاع مقدس، بازدید مجازی از پارک موزه سمنان، اجرای برنامه هایی از طریق سامانه شاد برای دانش آموزان استان، مخسابقات کتابخوانی، جشنواره های فرهنگی و هنری، جشنواره تولیدات فضای مجازی تحت عنوان "سرو سرب" تولید اپلیکیشن مجاوران خورشید و..از دیگر برنامه های این بخش است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =